اخبار بانک کشاورزی

برگزاري گردهمايي سراسري و بازآموزي بازرسان و حسابرسان بانک کشاورزي با حضور عضو هيات مديره

برگزاري گردهمايي سراسري و بازآموزي بازرسان و حسابرسان بانک کشاورزي با حضور عضو هيات مديره

گردهمايي دو روزه بازرسان و حسابرسان بانک کشاورزي با حضور مهندس داور ماهي کار عضو هيات مديره، محمد آريا مدير امور نظارت، بازرسي و حقوقي، محمد حسن بيات، قائم مقام هيات بدوي رسيدگي به تخلفات کارکنان، قدرت الله عبداللهي رييس اداره کل بازرسي و حسابرسي، دکتر يوسف احدي عضو هيات علمي دانشگاه، جمعی از روسا و معاونان ادارات، کارشناسان و بازرسان این بانک از سراسر کشور صبح شنبه 22 آبان در مرکز آموزش بابلسر برگزار شد.

به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از روابط عمومي مدیریت شعب  بانک کشاورزي استان مازندران، در اين نشست مهندس ماهيکار عضو هيات مديره بانک، با اشاره به آیات و همچنین فراز هایی از نهج البلاغه گفت: از نگاه حضرت علی (ع) بازرسان و ناظران چشمان نظام اسلامی و ارباب راستی و وفا هستند.

وی با ارائه تعریفی جامع از مدیریت گفت: نظارت و کنترل یکی از پایه های اصلی مدیریت است و در مؤسساتی که با ریسک های متفاوتی روبرو هستند، توجه به این مهم به عنوان نیاز حیاتی سازمان ها تلقی می شود.

ماهی کار با مرور اهدافی که در بانک برای سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: نقش بازرسان در تحقق اهداف متعالی بانک، مدیریت بهینه منابع و مصارف، انضباط مالی و شفاف سازی فرآیندها غیرقابل انکار است.

عضو هیات مدیره بانک در ادامه با اشاره به اصول حاکم بر حاکمیت شرکتی گفت: کنترل های داخلی مناسب و اثربخش، بخشی از حاکمیت شرکتی و حسابرسی داخلی کامل کننده آن است.

وی هدف اصلی از نظارت و  بازرسی بانکی را حفظ ثبات نظام مالی، افزایش اعتماد مشتریان، اطمینان از انجام صحیح فعالیت ها در راستای تحقق اهداف، مقابله با فساد به منظور افزایش امنیت و مقبولیت، اجرای صحیح قوانین ، ضوابط و مقررات دانست و گفت : بدون کنترل و نظارت از بهره گیری درست از امکانات و عوامل موجود محروم خواهیم شد.

ماهی کار در ادامه با برشمردن انتظاراتی چون تسلط بیش از پیش بر بهره گیری از امکانات نرم افزاری، ضابطه محوری، تسهیل کنندگی به جای بازدارندگی، پیشگیری قبل از وقوع تخلف، آسیب شناسی فسادها و ارائه راهکارها برای رفع معضل های پیش آمده، پاسخگویی

دقیق تر به درخواست ها و شکایات مشتریان، همکاری در واگذاری دارائی های غیرضرور، توجه دادن شعب به رعایت بهداشت اعتباری، کنترل دقیق سرفصل های هزینه کل، پیگیری وصول طلب ناشی از سوء استفاده ها، عدم بلوکاژ سپرده از محل تسهیلات، تاکید بر شعب در خصوص تهیه گزارشات مربوط به دستورالعمل های مبارزه با پولشویی و ... گفت: تجزیه و تحلیل کمیته نظارت بانکی بال نشان داده است که سیستم های کنترل داخلی ناکارا دلیل اصلی زیان ده بودن بانک ها هستند و توصیه کرده است که در راستای اثربخش شدن مدیریت های سازمانی این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

 وی افزود: افتخار داریم که با درنظر گرفتن روش های متعدد از جمله بازرسی های از راه دور، گام های اساسی در بانک کشاورزی در خصوص بخش نظارت و بازرسی برداشته ایم.

 آريا، مدير امور نظارت، بازرسي و حقوقي بانک، مهندس بیات قائم مقام هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان و  دکتر احدي استاد مدعو از ديگر سخنرانان روز اول اين گردهمايي بودند.

بر اساس اين گزارش، تشکيل شش کارگاه آموزشي با موضوعات: 1- بازرسي از راه دور ، چالش ها و ضرورت هاي افزايش كيفيت گزارشات و رفع به موقع نواقص و انحرافات، استفاده بهينه از گزارشات بخش خصوصي و  چالش هاي مرتبط باتوانمندسازي حسابرسان و كيفيت  گزارشات 2- ارزيابي عملكرد بانكداران ارشد كنترل اسناد و پيگيري وجوه لاوصولي سوء استفاده مالي و بلاتكليف در حساب بدهكاران 3-  الزام رعايت به آئين نامه معاملات بانك ها و بهبود روند برگزاري كميسيون معاملات استاني بر اساس قانون مناقصات 4-  ارتقاء و بهبود كيفيت عمليات ارزي و ريالي 5- ضرورت نظارت و كنترل برفرايندهاي سيستمي 6- بررسي چالش هاي صدور احکام حقوق ومزاياي کارکنان ورعايت بخشنامه شيوه نامه مصرف بودجه پرسنلي از ديگر برنامه هاي اولين روز اين همايش است.

 
برگزاری آیین بهره برداری از ساختمان جدید مجموعه رفاهی استاد شهریار بانک کشاورزی با حضور مدیرعامل

آیین بهره برداری از مجموعه رفاهی استاد شهریار بانک کشاورزی که به تازگی بازسازی و تکمیل شده است ظهر شنبه 22 آبان با حضور دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در این مراسم  روح الله خدارحمی و حشمت الله نظری اعضای هیات مدیره ، جمعی از مدیران و مسئولان این بانک و همچنین دکتر جلال رسول اف مدیرعامل بانک آینده و مدیرعامل اسبق بانک کشاورزی نیز حضور داشتند .

شایان ذکر است مجموعه رفاهی استاد شهریار با هدف خدمت رسانی بهتر به خانواده کارکنان بانک کشاورزی ، به دستور مدیرعامل این بانک مورد بازسازی قرار گرفت.

 
قدردانی استاندار زنجان از بانک کشاورزی

اسداله درویش امیری استاندار زنجان دربیست ویکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ازعملکرد مطلوب بانک کشاورزی درزمینه پرداخت تسهیلات به بنگاههای کوچک ومتوسط قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان زنجان، بانک کشاورزی در استان زنجان در زمینه تعداد تسهیلات پرداختی رتبه اول و از لحاظ مبلغ تسهیلات پرداختی رتبه سوم  را به خود اختصاص داده است.

 
کسب رتبه نخست در تعداد تسهیلات خرید دین پرداختی توسط بانک کشاورزی استان اصفهان

شعب بانک کشاورزی استان اصفهان تا پایان مهر ماه سال جاری، با پرداخت347   فقره تسهیلات خرید دین رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص دادند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان اصفهان، میزان تسهیلات پرداخت شده در عقد خرید دین در استان اصفهان 293 میلیارد و 873 میلیون ریال است که از لحاظ مبلغ نیز بعد از استان تهران در جایگاه دوم قرار گرفته است.

 
قدردانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان از بانک کشاورزی

زهرا اربابی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان طی نامه ای از خدمات بانک کشاورزی در این استان قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، زهرا اربابی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان طی نامه ای از زحمات و تلاش های محمدعلی خائف زاده مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به پاس تلاش های بی وقفه و مستمر و همراهی وی با سیاست های دولت و اقدام و عمل مدیریت شعب استان در راستای اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام عظمای ولایت که نتایج قابل توجه آن در احیا واحد های نیمه فعال ، ایجاد واحد های جدید تولیدی و اشتغال زایی در بخش کشاورزی  ملموس است، قدردانی و تشکر کرد.

 
قدردانی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از بانک کشاورزی در جلسه شورای اداری استان

دکتر شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز 17 آبان در جلسه شورای اداری استان از عملکرد بانک کشاورزی قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان کرمانشاه، در این جلسه که با حضور استاندار ،نمایندگان مجلس و اعضای شورای اداری استان کرمانشاه در محل سالن شهدای دولت استانداری بر گزار شد، دکتر شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن قدردانی از عملکرد بانک کشاورزی در جذب اعتبارات ابلاغی و همچنین فعال سازی 170واحد از واحد های راکد و نیمه تمام استان گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با بانک کشاورزی در زمینه خدمت رسانی و توسعه بخش کشاورزی وجود دارد .

 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر : بانک کشاورزی از معدود بانک هایی است که در حمایت از قشر محروم و رونق تولید ، فعالیت می کند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در دیدار با مدیر شعب بانک در استان گفت: بانک کشاورزی از معدود بانک هایی است که در حمایت از قشر محروم و رونق تولید  فعالیت می کند .

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان بوشهر ،جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این دیدار اظهار داشت : بانک کشاورزی از معدود بانک هایی است که در حمایت از قشر محروم و رونق تولید فعالیت می کند و دادگستری حمایت کامل از این بانک را در دستور کار خود دارد .

 
مشتریان شعب بانک کشاورزی استان لرستان 142 هزار تراکنش اینترنتی انجام دادند

مشتریان شعب بانک کشاورزی استان لرستان در 7 ماهه نخست سال 95 بیش از 142 هزار تراکنش اینترنتی را در سامانه بانکداری دیجیتالی انجام دادند .

 به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان لرستان در هفت ماهه نخست سال 95 ، با این میزان تراکنش ، مبلغ 100 میلیارد ریال از سامانه بانکداری دیجیتالی و درگاه های الکترونیکی و اینترنت بانک کشاورزی جابجا شده است.

 
اجرای سه طرح بزرگ کشتی صیادی با تسهیلات بانک کشاورزی در استان بوشهر

با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی، سه طرح بزرگ کشتی صیادی به ظرفیت 630 تن در استان بوشهر راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان بوشهر ، برای احداث این سه کشتی بزرگ صیادی بالغ بر 160 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبار صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

شایان ذکر است محمد حسن رزاق منش مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر روز 13 آبان با حضور در محل ساخت کشتی های صیادی از این سه طرح بزرگ در حال ساخت بازدید کرد .

 
انجام بیش از 5 هزار دستور پرداخت در شعب بانک کشاورزی استان لرستان

شعب بانک کشاورزی استان لرستان از آغاز سال 95 تا پایان مهر ماه تعداد 5057 حساب را در سامانه مهرگستر به خدمت دستور پرداخت پیوند زدند تا  بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان ، زمینه پرداخت منظم اقساط تسهیلات و جابجایی وجوه بین حساب ها میسر شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی استان لرستان ، در هفت ماهه نخست سال 1395 تعداد 4592 نفر از تسهیلات گیرندگان و مشتریان اعتباری شعب استان لرستان، اقساط تسهیلات خود را با بهره گیری از خدمت دستور پرداخت ، به حساب بانک واریزکردند .

این گزارش می افزاید تعداد 465 نفر از سپرده گذاران شعب استان لرستان نیز با خدمت دستور پرداخت وجوه مورد نیاز خود را در حساب ها جابجا کرده اند و روی هم رفته تعداد 5057 نفر از مشتریان شعب بانک در استان لرستان در سال 95 توانسته اند بدون نیاز به حضور فیزیکی ، زمینه پرداخت منظم اقساط تسهیلات و جابجایی وجوه بین حساب ها را با بهره مندی از این خدمت بانکداری الکترونیکی بانک کشاورزی فراهم کنند.

 
افتتاح فاز نخست بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور با حضور وزیر کشور

فاز نخست بزرگترین مجموعه گلخانه ای کشور روز پنجشنبه بیستم آبان با حضور وزیر کشور  در منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان آذربایجان شرقی، فاز نخست مجتمع گلخانه ای «ارس تارلا امین » به مساحت 12 هکتار با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ، حسین فریدون نماینده ویژه رئیس جمهور و جمعی از مقامات استانی  به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش،عملیات مربوط به احداث دومین فاز این مجتمع تولیدی نیز در سطح 36 هکتار  با استفاده از تسهیلات 900 میلیارد ریالی بانک کشاورزی از محل منابع داخلی این بانک و صندوق توسعه به زودی آغاز خواهد شد.

این گزارش می افزاید؛ مجتمع کشت گلخانه ای «ارس تارلا امین » در سطح 50 هکتار و با ظرفیت تولید سالانه بیش از 400هزار تن در منطقه آزاد ارس احداث شده است که در مرحله نخست، 12 هکتار آن  با ظرفیت تولید سالانه بیش از 176 هزار تن  گوجه فرنگی به بهره برداری رسید.

شایان ذکر است با راه اندازی این بخش از مجتمع کشت گلخانه ای مذکور، زمینه اشتغال 200 نفر فراهم شده است و با تکمیل و راه اندازی  دیگر بخش های این طرح تولیدی، میزان اشتغالزایی آن تا 850 نفر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، تولید محصول سالم با رعایت استاندارد جهانی،افزایش راندمان تولید،کاهش ضایعات کمتر ازیک درصد، توسعه صادرات محصلات کشاورزی به کشورهای همسایه و افزایش راندمان مصرف آب  از مهم ترین ویژگی های این مجتمع تولیدی است.  
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا