ناظمی هرندی به ماین‌ نیوز خبر داد:

افتتاح دو پروژه مهم فولاد مبارکه تا پایان امسال

افتتاح دو پروژه مهم فولاد مبارکه تا پایان امسال

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به پروژه‌های فولاد مبارکه که تا پایان امسال به بهر‌ه‌برداری می‌رسند، گفت: گندله‌سازی 5 میلیون تنی سنگان به عنوان اولین پروژه گندله‌سازی در این منطقه و همچنین افزایش ظرفیت فولاد صبا از 750 هزار تن به یک میلیون 600 هزار تن، پروژه‌های فولاد مبارکه هستند که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

محمد ناظمی هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین‌ نیوز درباره بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که دیروز به کار خود پایان داد، با تاکید بر ارتباط خوب با رسانه‌ها اظهارکرد: خوشبختانه فضای نمایشگاه مطبوعات فضایی مناسب بود تا بتوانیم توسعه فعالیت‌ها و ارتباط‌های رسانه‌ای در محیطی یکپارچه و با حضور تمامی رسانه‌ها دنبال کنیم.

محمد ناظمی هرندی ادامه داد: امسال برای اولین بار فولاد مبارکه به دلیل انتشار فصلنامه آهن و فولاد در نمایشگاه مطبوعات غرفه‌ داشت. این موضوع باعث شد تا همکاران ما در روابط عمومی در طول این هفته در غرفه حضور داشته و پاسخگوی بازدیدکنندگان باشند. از سوی دیگر فرصتی پیش ‌آمد تا در طول این هفته با اصحاب رسانه ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: بنده نیز روز آخر نمایشگاه در غرفه بودم و در فرصت محدودی که در اختیار داشتم با برخی دوستان رسانه‌ای ارتباط و تعامل داشتیم.

ناظمی بیان کرد: بیشتر رسانه‌ها در فضای خوب نمایشگاه امسال حضور داشتند. البته بطورکلی نمایشگاه مطبوعات جنس سیاسی پررنگی دارد اما در حاشیه آن ماموریت ما، ارتباط با روزنامه‌های اقتصادی، خبرگزاری‌هایی که بطور تخصصی در حوزه صنعت و صنایع معدنی کار می‌کنند و پایگاه‌های خبری بود. می‌توان گفت، نمایشگاه فرصت خوبی برای تعامل با آنها بود. هرچند بنده زمان کمی در نمایشگاه بودم اما در همین فرصت کوتاه توانستم با 10 تا 15 رسانه صحبت داشته‌ باشم.

وی درباره نقش رسانه‌ها نیز افزود: رسانه‌ها نقش کلیدی دارند که بعید می‌دانم کسی از این نقش بی‌خبر باشد. به عنوان مثال ما هر توفیقی در مجموعه داشته ‌باشیم و یا خواسته‌ای از حاکمیت داشته ‌باشیم، باید آن‌را از طریق رسانه‌ها اعلام کنیم. بطورکلی برای ما که در فضای صنعت مشغول به کار هستیم، رسانه‌ها کانال ارتباطی ما با قانون‌گذار، مسئولان و مردم به شمار می‌آیند.

ناظمی اظهار کرد: فضایی که امروز در رسانه‌ها ایجاد شده، با فضای دهه گذشته بسیار متفاوت است. در حال حاضر شاهد توسعه و آنلاین بودن کار رسانه‌ها هستیم، در نتیجه باید مرتب با آنها ارتباط داشته و اتفاقات را رصد کرد تا حرف درست منتقل شود و یا در صورتی که موضوعی به غلط منعکس می‌شود، باید پاسخ درست آن منتشر شود. بطورکلی کار رسانه‌ها، کار پیچیده‌ای شده‌ است.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر در فولاد مبارکه چند نشریه، هفته‌نامه و فصلنامه منتشر می‌شود، تصریح کرد: با توجه به نیاز، یک فصلنامه تخصصی به نام آهن و فولاد از سوی مبارکه منتشر می‌شود که مقالات همکاران و یا مقالاتی که در حوزه صنعت و به ویژه فولاد مبارکه تهیه می‌شود در آن به چاپ می‌رسد. همچنین فولاد مبارکه هفته‌نامه‌ای به نام خبرنامه فولاد را چاپ می‌کند که روز شنبه هزارمین شماره آن منتشر می‌شود. این هفته‌نامه بولتن رسمی شرکت بوده و نقش خبررسانی دارد. در کنار آن یک ماهنامه انگلیسی نیز از سوی فولاد مبارکه به نام استیل نیوز لِتِر منتشر می‌شود. تمرکز ما در این ماهنامه با توجه به حوزه‌های صادراتی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، روی اخبار و گزارش‌هایی است که مورد علاقه مخاطبان خارجی است.

به گفته ناظمی، یکی دیگر از رسانه‌های فولاد مبارکه، رادیو فولاد است که روزانه به مدت 2 ساعت برای ایجاد تعامل و یکپارچگی میان کارکنان برنامه دارد. ویژه‌نامه‌های موردی نیز با توجه به نیاز این واحد فولادسازی منتشر می‌شود.

موارد یادشده فضای عمومی رسانه‌ای در فولاد مبارکه را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: در کنار این اقدامات ما با تمامی رسانه‌ها جهت انعکاس اخبار و وقایع و انتظارات فولاد به بیرون از سازمان ارتباط داریم. می‌توان این گونه بیان کرد که تمامی رسانه‌ها، رسانه فولاد مبارکه هستند و می‌توانند در انعکاس موضوعات به مخاطبان کمک کنند.

ناظمی همچنین با اشاره به آخرین تحولات فولاد مبارکه تصریح کرد: پروژه‌هایی که این روزها به بهره‌برداری رسید، حاصل تلاش 3 ساله مبارکه و پروژه‌های توسعه‌ای متعدد بود.

وی ادامه داد: پروژه نقش جهان به عنوان پروژه‌ای با نگرش مسئولیت اجتماعی بود که باعث شد بازی‌های تیم سپاهان و فولاد مبارکه به این ورزشگاه منتقل شود. به زودی نیز تمامی مراحل باقی ‌مانده مختصر آن نیز تکمیل خواهد شد.

به گفته وی، پروژه ماشین ریخته‌گری شماره 5 با حدود 1.8 میلیون تن ظرفیت که از اوایل شهریور فعالیت می‌کند با افتتاح رسمی با سرعت بیشتری تولید و می‌تواند سود بیشتری را از محل تولید آن در نیمه دوم سال به سهام‌داران اختصاص دهد. همچنین پروژه‌ بعدی فولاد سفیددشت بود یک پروژه به زمین مانده بود که به عنوان اولین پروژه از 7 طرح استانی با همکاری فولاد مبارکه به بهر‌ه‌برداری رسید. همچنین با همکاری فولاد مبارکه و شرکت آتیه فولاد که متعلق به کارکنان فولاد و شرکت توکا است، شرکت تاراز ساخته و این کارخانه با 330 هزار تن محصول گالوانیزه و گالوالوم به بهره‌برداری رسید.

ناظمی هرندی درباره پروژه‌هایی که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: امیدواریم تا پیش از پایان امسال پروژه گندله‌سازی 5 میلیون تنی سنگان به عنوان اولین پروژه گندله‌سازی این منطقه به بهره‌برداری برسد. همچنین افزایش ظرفیت فولاد صبا از 750 هزار تن به یک میلیون 600 هزار تن نیز با توجه به تولید محصولات خاص ورق فولادی پروژه‌ بسیار استراتژیکی است که تا پایان سال به بهره‌برداری میرسد.

وی در پایان صحبت‌های خود از ماین‌ نیوز به دلیل انتشار سریع و صحیح اخبار تشکر و اظهار کرد: ماین نیوز به یک مرجع خبری در حوزه معدن و صنایع معدنی تبدیل شده است.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا