رشد 599 واحدی شاخص بورس

رشد 599 واحدی شاخص بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 22 آبان ماه 95، با افزایش 599 واحدی به رقم 79 هزار و 10 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 115 واحد افزایش عدد 15 هزار و 701 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 808 واحد افزایش به رقم 88 هزار و 205 واحد دست یافت. شاخص بازار اول ا ما در حالی با افزایش 692 واحدی روی رقم 56 هزار و 64 واحد ایستاد که شاخص بازار دوم با کاهش 250 واحدی به عدد 168 هزار و 275 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 16 واحدی به عدد 835 واحد  دست یافت.

براساس  این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه هر یک به میزان 114 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 73 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 76 واحد، ایران خودرو با 45 واحد و پالایش نفت تبریز با 9 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 4.6 میلیارد تومان بالغ شد که در بازار نقدی بورس ارزش واقعی معاملات سهام از 251 میلیارد و 800 میلیون تومان فراتر نرفت که حاصل دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از 74 هزار نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری توکا فولاد، کارخانجات تولیدی شیشه رازی، سایپا شیشه و حق تقدم خرید سهام آن،‌ اوراق مشارکت سیمان کردستان، زرین معدن آسیا، بیمه کارآفرین از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، شکر، صنایع پتروشیمی دهدشت، فرآورد‌های سیمان شرق متوقف شدند.

امروز همچنین انتقال نماد معاملاتی همکاران سیستم از فرابورس به بورس تهران و همچنین بازگشایی نماد معاملاتی کیسون در فردا یکشنبه به بازار اطلاع‌رسانی شد.

طی معاملات امروز کمتر از 90 میلیون سهم توسعه معادن روی ایران به ارزش بیش از 29 میلیارد تومان میان کدهای حقوقی انتقال داده شد. کمتر از 15 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین کمتر از 10 میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان میان کدهای درون گروه سهامدار عمده دست به دست شد. در عین حال کمتر از 6 میلیون سهم صنایع آذرآب به ارزش 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

5 میلیون سهم گسترش صنایع و خدمات کشاورزی نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون  گروهی سهامدار عمده منتقل شد. 2.5 میلیون سهم سیمان اصفهان نیز به ارزش 3میلیارد تومان کد به کد شد.

با آغاز معاملات امروز و فروکش‌ کردن شوک هیجانی حاصل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازار سهام امروز به پیشرانی گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها با لیدر شدن دوقلوهای سنگ آهنی شاهد معاملاتی پرحجم در دامنه نوسان مثبت قیمت‌ها و شکل‌گیری صف خریدهای سنگین بود.

در این بین ملی صنایع مس ایران با معامله کمتر از 35 میلیون سهم در بالاترین سقف قیمتی توانست صف خرید 69 میلیون سهمی خود را در پایان معاملات امروز حفظ کند. در توسعه معادن و فلزات نیز با افزایش غلبه خریداران بر فروشندگان سهام در گروه سنگ آهنی‌ها، علی‌رغم معامله 60 میلیون سهمی با صف خرید 15 میلیون سهمی در بالاترین سقف قیمتی به کار خود پایان داد. در این میان گروه خودرویی‌ها شاهد معاملاتی آرام و متعادل در دامنه منفی قیمت‌ها بود.

پایان رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا و انتخاب گزینه‌ای متفاوت با سایر روسای جمهور این کشور در گذشته اگرچه با اعتراض‌های جسته‌و گریخته‌ای در دنیا همراه شده، اما اظهارنظر اینرئیس جمهور تاجر در مورد برجام نشان می‌دهد که چشم‌انداز سیاسی برای بازار سرمایه ایران دست‌کم تا انتخابات ریاست جمهوری 96 در فرایندی نوسانی و کوتاه مدت دنبال خواهد شد. چرا که از این پس دنیا منتظر خواهد بود تا جریان سیاسی 4 سال آینده ایران را با انتخاب گزینه‌های ریاست جمهوری آینده رصد کند.

بازار سهام امروز بازاری متعادل و به نسبت پرحجم در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها بود که انتظار برای تعدیل‌های مثبت قیمتی در این گروه را انگیزه‌ای جدید برای سرمایه‌گذاری در تالار شیشه‌ای می‌دانست، هرچند که انگیزه نوسانی در گروه سیمانی‌ها، دارویی‌ها و برخی تک‌سهم‌های پتروشیمی‌ها از جمله نفت پاسارگاد و شرکت‌های کوچک کاشی و سرامیک و برخی غذایی‌ها همچنان حکم‌فرماست.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا