حذف مالیات از واردات ماشین آلات خارجی وداخلی به مناطق آزاد

حذف مالیات از واردات ماشین آلات خارجی وداخلی به مناطق آزاد

مدیر نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم گفت : مالیات بر ارزش افزوده برای واردات ماشین آلات و تجهیزات خارجی و داخلی از سرزمین اصلی به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله منطقه آزاد قشم حذف می شود.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، امیر سلکی افزود: مطابق ماده ۵۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده، مناطق آزاد از شمول این قانون مستثنی می باشند.
وی بیان داشت: بر اساس تصویب نامه هیات وزیران ، ماشین آلات و تجهیزات خارجی ترخیص شده در قلمرو گمرکی درصورت انتقال داخلی به مناطق آزاد با ارائه پروانه ترخیص گمرکی و تائید مراتب توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در مناطق آزاد ، مشمول پرداخت بر ارزش افزوده نمی شوند.
مدیر نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد : انتقال ماشین آلات و تجهیزات تولید داخلی به مناطق آزاد با ارائه برگ خروجی صادره توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ، مشمول حکم ماده ۱۲قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۳۸۷ می باشد.
به گفته وی، واردات ماشین آلات و تجهیزات خارجی در صورت انتقال داخلی و انتقال ماشین آلات و تجهیزات داخلی به مناطق آزاد نیز بر اساس قانون مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نمی باشند.
سلکی اعلام کرد: در صورت بازپس گیری ماشین آلات و تجهیزات از یک منطقه به سایر مناطق کشور، ضوابط و مقررات مربوط به قوانین مالیات بر ارزش افزوده نسبت به آن ها اعمال خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ورود ماشین آلات ساخت داخل به مناطق آزاد از جمله قشم بدون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نقش مهمی در اجرای اقتصاد مقاومتی در این منطقه و سایر مناطق آزاد خواهد داشت.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا