وزارت نیرو اعلام کرد؛

افزایش 535 مگاواتی مصرف برق صنایع

افزایش 535 مگاواتی مصرف برق صنایع

تهران- ایرنا- وزارت نیرو اعلام کرد: مصرف برق صنایع در روز جمعه (دیروز) چهار هزار و 203 مگاوات گزارش شد که در مقایسه با روز پنجشنبه 535 مگاوات افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، میزان مبادلات روزانه برق با کشورهای همسایه دیروز یک هزار و 442 مگاوات ثبت شد که 862 مگاوات آن صادر و 580 مگاوات آن وارد شده است.
براساس آمار پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، آمارها نشان می دهد اوج مصرف شبانه برق دیروز (جمعه) با ثبت رقم 31 هزار و 489 مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 124 مگاوات افزایش داشت.
بنابراین گزارش، اوج مصرف برق در روز جمعه نسبت به روز گذشته ( پنجشنبه ) با کاهش یک هزار و 501 مگاواتی روبرو شد.
اوج ذخیره نیروگاهی نیز در این روز معادل 13 هزار و 557 مگاوات گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه دیروز یک هزار و 329 مگاوات افزایش داشته است.
هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی معتقد است، سهم برق در سبد هزینه خانوار کشور یک درصد برآورد شده که نشان از پایین بودن هزینه برق نسبت به سایر اقلام خوراکی و غیرخوراکی خانوار است.
به گفته وی، در ایران، پرداخت مشترکان بر اساس هزینه تمام شده نیست، بلکه بر اساس تعرفه هایی انجام می شود که در تدوین آنها مسایل اقتصادی در نظر گرفته شده است.
آمارهای منتشر شده حاکی است، میانگین رشد مصرف برق در کشور در 35 سال گذشته هفت درصد بوده و ظرفیت تولید برق در این مدت از هفت هزار به 76 هزار مگاوات افزایش یافته است.
جمهوری اسلامی ایران رتبه چهاردهم دنیا و رتبه نخست خاورمیانه را در تولید برق دارد و شمار مشترکان برق به رقم 33 میلیون مشترک رسیده است.
میانگین قیمت برق هر کیلو وات 600 ریال است که نیمی از مصرف برق در بخش های خانگی و تجاری عمومی و بیشترین مصرف برق در تهویه های مطبوع و روشنایی اعلام شده است.
پیشتر میانگین مصرف سرانه برق در سال 1393 به میزان 2700 کیلو وات ساعت اعلام شده بود که این رقم نسبت به سال 1392 افزایش 2.3 درصدی را نشان داد.
وزارت نیرو اعلام کرده است 27 درصد کل انرژی تولیدی کشور در حوزه ساختمان مصرف می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا