بازار مقاطع ترکیه در ثبات

بازار مقاطع ترکیه در ثبات

دنیای معدن -انتظار می رود انتخابات مجدد در ترکیه موجب ثبات سیاسی این کشور گردد و از بازار فولاد حمایت کند. اولین نشانه های ثبات پس از انتخابات رشد نرخ لیره بود که به بالاترین سطح خود در حدود 2 ماه و نیم گذشته رسید.     البته هنوز کارخانه در مورد نوسانات نرخ ارز محتاطند و قیمت میلگرد نسبت به هفته قبل به لیر تغییر نکرده است. قیمت به دلار 11 دلار رشد داشته 357 تا 366 دلار هر تن درب کارخانه با 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده شده است. برخی در 375 دلار هر تن نیز پیشنهاد می دادند. فعلا خرید ها زیاد نیست و تنها برای رفع نیاز فوری است.  اگر بازار داخلی باز هم بهبود یابد تمایل به صادرات کم می شود. البته همیشه مصرف داخلی در ترکیه به بازار فولاد آن کمک کرده است. به طوری که بین ژآنویه تا سپتامبر علی رغم بی ثباتی سیاسی مصرف فولاد ترکیه 8 درصد رشد سالانه داشته به 13 میلیون و 300 هزار تن رسید.        

 البته هنوز کارخانه در مورد نوسانات نرخ ارز محتاطند و قیمت میلگرد نسبت به هفته قبل به لیر تغییر نکرده است. قیمت به دلار 11 دلار رشد داشته 357 تا 366 دلار هر تن درب کارخانه با 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده شده است. برخی در 375 دلار هر تن نیز پیشنهاد می دادند. فعلا خرید ها زیاد نیست و تنها برای رفع نیاز فوری است.

 اگر بازار داخلی باز هم بهبود یابد تمایل به صادرات کم می شود. البته همیشه مصرف داخلی در ترکیه به بازار فولاد آن کمک کرده است. به طوری که بین ژآنویه تا سپتامبر علی رغم بی ثباتی سیاسی مصرف فولاد ترکیه 8 درصد رشد سالانه داشته به 13 میلیون و 300 هزار تن رسید. 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا