پرداخت تسهیلات رونق تولید به 433 واحد تولیدی در هرمزگان

پرداخت تسهیلات رونق تولید به 433 واحد تولیدی در هرمزگان
استاندار هرمزگان از پرداخت 120میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به 433 واحد تولیدی در هرمزگان خبر داد.به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، جاسم جادری در سی‌ودومین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه سهمیه تسهیلات بانکی هرمزگان برای تسهیل و رفع موانع تولید رقمی برابر با 405 میلیارد تومان است، اعلام کرد: تاکنون به 433 واحد تولیدی در هرمزگان تسهیلات مورد نیاز پرداخت شده است. وی ادامه داد: برای این تعداد واحد 120 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است و این تسهیلات برای خروج از رکود بنگاه‏های کوچک و متوسط است که در سراسر کشور برای این موضوع بیش از 16 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سهم هرمزگان 405 میلیارد تومان است.

استاندار هرمزگان افزود: هدف از پرداخت این تسهیلات، ایجاد حرکت به سمت خروج از رکود بوده و باید با دقت بیشتری به این منظور حرکت کرد و تسهیلات را به واحدهای کارآمد با توان تولید و اشتغال‌زایی بالا اختصاص داد.جادری در ادامه با بیان اینکه در 6 ماه سال‌جاری بیش از 200هزار میلیارد تومان تسهیلات در تمام بخش‏ها در کشور پرداخت شده است، اظهار کرد: طبق دستورها و ابلاغیه‏های موجود از طرف بانک مرکزی و وزارت کشور، در واگذاری باید تسهیلات مورد نیاز بدون افزایش سود سپرده به متقاضیان واگذار شود. وی گفت: هرمزگان از نظر تعداد واحدهای دریافت کننده تسهیلات رفع موانع تولید در رتبه سوم کشور قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به عملکرد دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: تاکنون 157 جلسه تشکیل شده که 1505 مصوبه ماحصل آن بوده که از این تعداد 1028 مصوبه اجرا شده و 477 مصوبه در حال اجرا و پیگیری است. خلیل قاسمی در ادامه افزود: بانک کشاورزی با پرداخت 307 پرونده، پیشتاز در پرداخت تسهیلات رونق تولید استان است.وی در ادامه به پرونده‌های عودتی از بانک‌های عامل اشاره و اظهار کرد: پرونده‌های متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید عودتی از بانک‌های عامل در کمیته کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی مجدد خواهند شد تا درصورت امکان تسهیلات به این واحدها پرداخت شود.قاسمی افزود: با توجه به اینکه طرح‌های رونق تولید باید تا پایان سال محقق شوند، بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات آنان سرعت بیشتری خواهند داشت.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا