مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خبر داد؛

طرح بازنشستگی پیش از موعد 100 هزار روستایی در انتظار تصویب شورای نگهبان

طرح بازنشستگی پیش از موعد 100 هزار روستایی در انتظار تصویب شورای نگهبان

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: چندی پیش طرح بازنشستگی پیش از موعد 100 هزار نفر از روستاییان، کشاورزان و عشایر در یک برنامه پنج ساله مطرح شد که در صورت تایید شورای نگهبان و ابلاغیه دولت اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا،«محمدرضا رستمی» روز جمعه در آخرین روز برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلی تهران، در جریان بازدید از غرفه ایرنا گفت: اعتبار این طرح پنجاه هزار میلیارد ریال است که از محل اصل قانون 44 و یارانه ها تامین می شود.
وی اضافه کرد: در سال اول اجرای این طرح 32 هزار نفر بازنشسته خواهند شد و در برنامه پنج ساله تعداد آن به 100 هزار نفر خواهد رسید.
به گفته رستمی، روستاییان و عشایر دارای 70 سال سن و پرداخت 10 سال حق بیمه مشمول این طرح می شوند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان از سال 1384 شروع به کار کرد و اکنون دارای یک میلیون و 500 هزار خانوار عضو و 32 هزار خانوار مستمری بگیر است در حالی که جمعیت مشمول کل کشور 6 میلیون خانوار برآورد شده است.
وی این صندوق را یکی از صندوق های چهارگانه (تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایی و عشایر) زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد صندوق ارایه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت سه قشر کشاورز، روستایی و عشایر در بخش های مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است.
وی با بیان این که صندوق مذکور اعتبارات خود را از ردیف بودجه دولتی، پنج درصد حق عضویت متقاضیان و تجمیع سود سرمایه گذاری ها تامین می کند، اظهار کرد: حق بیمه صندوق شامل 15 درصد درآمد سالیانه روستاییان، کشاورزان و عشایر است که پنج درصد آن توسط متقاضیان و 10 درصد توسط دولت پرداخت می شود.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی تصریح کرد: اکنون 65 هزار میلیارد ریال ذخیره صندوق است که شامل سه بخش سرمایه گذاری در املاک ، سهام و سپرده بانکی می شود.
رستمی ادامه داد: از مجوع 32 هزار پرونده، 2 هزار و 500 پرونده از کارافتادگی و مابقی پرونده فوتی است که حق بیمه آنان بستگی به سطح بیمه پرداخت می شود.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها امروز پس از یک هفته فعالیت به کار خود پایان می دهد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا