توسط یک کارگزاری اعلام شد:

پیش بینی مثبت بعد از سپری شدن بدترین روز شاخص/ مصوبه دولت برای ۵ شرکت

پیش بینی مثبت بعد از سپری شدن بدترین روز شاخص/ مصوبه دولت برای ۵ شرکت

در پی ثبت بدترین روز شاخص در سال جاری با سقوط ۱۴۵۹ واحدی، وضعیت چند گروه مهم در هفته جاری همراه با اعلام یک مصوبه هیات دولت برای ۵ شرکت ، توسط کارگزاری آبان پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با پیروزی دور از انتظار ترامپ، چهارشنبه گذشته همه بورس های جهان با سیر نزولی روبرو شدند و شاخص بورس ایران با ریزش بیش از 1459 واحدی ، بدترین روز سال جاری را ثبت کرد.

در این میان ، کارگزاری آبان برای هفته جاری پیش بینی کرد با توجه به جمع آوری مکرر صف های فروش در اواخر بازار چهارشنبه گذشته و گرفته شدن بخش اعظم زهر فروشندگان ، به نظر می رسد امروز داد و ستدهای منطقی، متعادل و حتی مثبتی بخصوص در گروه های فلزی و معدنی و برخی تک نمادها همانند "آسیا، غالبر، غشاذر، بنیرو، لسرما، حفاری، حتوکا، حپترو، اتکام، پاکشو، شراز"، رخ دهد.

در جریان جلسه چهارشنبه گذشته هیأت دولت، قرار شد مطالبات 5 شرکت از دولت با بدهی آنها به دولت تهاتر شود. به این ترتیب مطالبات شرکت‌های گسترش انرژی پاسارگاد، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، پارس سوییچ، نیرو ترانس و تولید برق پره سر مپنا با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان خصوصی‌سازی تهاتر می شود.

گروه های فلزی و معدنی احتمالا داد و ستدهای پرتقاضا و مثبتی را داشته باشند و گروه های روی، سنگ آهن و زغال سنگ همچنان از اقبال بیشتری برخوردار خواهند بود.

گروه آی تی و به خصوص نمادهای تازه وارد "اپرداز و آپ" می توانندهمچنان در کانون توجه فعالین بازار قرار داشته باشند و دادستدهای پرحجمی را تجربه کنند.

به نظر می رسد گروه های خودرویی و قطعه ساز نیز با توجه به فروکش شدن هیجان معاملات و جمع آوری مکرر صف های فروش طی چهارشنبه گذشته، با معاملاتی متعادل تر مواجه شوند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا