گزارش رویترز از نگرانی خودروسازان اروپا از مواضع ترامپ درباره ایران

گزارش رویترز از نگرانی خودروسازان اروپا از مواضع ترامپ درباره ایران

رویترز طی گزارشی از نگرانی‌های خودروسازان اروپایی بویژه فرانسوی‌ها درباره مواضع رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در قبال ایران خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رویترز پیش از این گزارش داده بود:  پیروزی ترامپ، باعث تضعیف روحانی و نگرانی سرمایه گذاران خارجی خواهد شد.

در مطلب جدید این رسانه انگلیسی، به موضوع نگرانی‌های شرکت‌های بزرگ خودروسازی در اروپا از مواضع رئیس‌جمهور منتخب آمریکا درباره تجارت با ایران پرداخته شده است.

خودروسازان بزرگ آلمان برای اینکه درباره انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و احتمال آسیب رسیدن به تجارتشان ابراز نگرانی کنند، وقت را تلف نکردند.

پیروزی غافلگیرانه ترامپ، گروه‌هایی چون بی ام دبلیو (BMW) را نگران خواهد کرد. گروه‌هایی که سرمایه‌گذاری زیادی روی خط تولید در مکزیک به منظور ارائه خدمات در بازار آمریکا کرده‌اند و همچنین سرمایه‌گذاری‌های رنو و پژو سیتروئن در ایران با تهدید بالقوه مواجه هستند.

خودروسازان اروپایی و دیگر بازرگانان امید داشتند با پیروزی هیلاری کلینتون، موانع باقی مانده در راه سرمایه گذاری های گسترده در ایران، 16 ماه پس از توافق تاریخی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌ رفع شود. با این حال، رنو و پژو همین حالا هم به سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد خط تولید در بازاری که زمانی در غلبه فرانسوی‌ها بود، شروع کرده‌اند.

چند هفته قبل از انتخابات، کارلوس تاوارس مدیر پژو سیتروئن ابراز امیدواری کرد اظهارات ترامپ درباره دور انداختن توافق هسته‌ای ایران، هرگز عملی نشود.

تاوارس در نمایشگاه خودرو پاریس گفته بود: امکان این موضوع وجود دارد بین آنچه در مسیر مبارزات انتخاباتی گفته شد و آنچه پس از انتخابات انجام مویی‌شود، شکاف و اختلاف وجود داشته باشد. این فرصتی است که قصد نداریم از آن صرفنظر کنیم به ویژه از این نظر که حضور ما(در ایران) 100 درصد مطابق با قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا