توسط دادگاهی در آمریکا

۴ عضو ایرانی و ترک از یک خانواده به دورزدن تحریم‌های ایران متهم شدند

۴ عضو ایرانی و ترک از یک خانواده به دورزدن تحریم‌های ایران متهم شدند

دادگاهی در آمریکا ۴ عضو ایرانی و ترک از یک خانواده را به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران از طریق انتقال صدها میلیون دلار پول برای دولت ایران و شرکت‌های فلزات این کشور متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، 4 عضو ایرانی و ترک از یک خانواده به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران از طریق انتقال صدها میلیون دلار پول برای دولت ایران و شرکت‌های فلزات این کشور متهم شده‌اند.

بر اساس کیفرخواست مطرح شده نزد دادگاه حوزه منهتن نیویورک که پنجشنبه منتشر شد، حبیب‌الله زارعی، نسترن زارعی دنیز، بورا دنیز و عبدالله اورن‌اردم، برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از سال 2014 تا حداقل ژانویه 2016 تبانی کرده‌اند.

خواندگان ،متهم به کمک به شرکت‌های ایرانی برای واردات و صادرات مقادیر زیادی مس و فولاد و نقل و انتقال حداقل 100 میلیون دلار پول از طریق بانک‌های آمریکایی برای این منظور شده‌اند.

پریت باهارا دادستان منهتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: این خواندگان برای پنهان کردن میلیون‌ها دلار مبادله مالی به‌منظور فرار از قوانین تحریمی آمریکا تبانی و توطئه‌چینی کرده‌اند.

همه خواندگان این پرونده آزاد هستند، مشخص نیست که آیا آنها وکیلی برای خود اختیار کرده‌اند یا نه.

مقامات قضایی آمریکا اضافه کرده‌اند: همه این افراد شهروند ترکیه هستند و در آن کشور زندگی می‌کنند. زارعی و زارعی دنیز شهروندی ایران را نیز دارا هستند.

هر کدام از این 4 فرد با 4 اتهام کلاه‌برداری بانکی، دور زدن تحریم‌ها، پولشویی و کلاه‌برداری از آمریکا مواجه هستند. مجازات اتهام تبانی برای کلاه‌برداری بانکی حداکثر 30 سال زندان است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا