معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بیش از 7 هزار واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات قرارداد منعقد کردند

بیش از 7 هزار واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات قرارداد منعقد کردند

شیراز - ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ومدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: بیش از 7هزار و 400 واحد صنعتی از ابتدای امسال تاکنون موفق به عقد قرارداد با بانک ها برای دریافت تسهیلات رونق تولید شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، علی یزدانی در بازدید از شهرک صنعتی ایزدخواست آباده بیان داشت: یکی از مهمترین برنامه های امسال این وزارتخانه، فعال سازی بیش از 7 هزار و 500 واحد صنعتی راکد و یا نیمه تعطیل از طریق اعطای تسهیلات رونق تولید است و واحدهای یاد شده نیز در چارچوب این برنامه از این تسهیلات بهره مند می‌شوند.
وی با اشاره به بسته های حمایتی دولت از بخش صنعت در قالب برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: اعطای تخفیف و بخشودگی جرایم معوق و دیرکرد پرداخت اقساط واحدهای صنعتی به شرکت شهرک های صنعتی استان ها، از جمله این حمایت هاست.
یزدانی ادامه داد: این تخفیف ها که تا سقف 90درصد اعمال شده یکی از مهمترین ابزار حمایتی امسال است و تا کنون حدود 4 هزار میلیارد ریال تخفیف به واحدهای صنعتی مشمول، اعطا شده است.
وی بیان کرد: همچنین بانک ها موظف به بازگرداندن وثیقه های مازاد واحدهای صنعتی شده اند و موضوع اجراییات سازمان تامین اجتماعی برای واحدهای صنعتی نیز به مدت یک سال متوقف شده است.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: سقف ضمانتنامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز به 30 میلیارد ریال افزایش یافته است و این ضمانتنامه‌ها برای آن دسته از واحدهای صنعتی که با مشکل کسری وثیقه برای دریافت تسهیلات مواجه هستند، صادر می‌شود.
یزدانی گفت: نشست های این صندوق به صورت مستمر و هفتگی برگزار و ضمانتنامه ها در کوتاه ترین زمان برای متقاضیان صادر می شود.
وی، جلوگیری از افزایش قیمت زمین در تعداد زیادی از شهرک‌های صنعتی کشور را در چارچوب سیاست های حمایتی دولت از واحدهای صنعتی بیان کرد و گفت: قیمت حق انتفاع و واگذاری زمین در بیش از 400 شهرک صنعتی افزایش نیافته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از مطالب خود به موضوع حمایت ویژه از سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی درشهرک صنعتی ایزدخواست آباده اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این شهرک صنعتی در نزدیکی بزرگراه شیراز - اصفهان واقع شده از آینده مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
وی گفت: هر حمایت و کمکی که لازم باشد برای سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی انجام خواهیم داد و مشکل تامین آب این شهرک صنعتی نیز بزودی برطرف خواهد شد.
یزدانی افزود: متناسب با استقرار سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی، سایر زیر ساخت ها نیز در این شهرک ایجاد خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان آباده و شماری از مسئولان این شهرستان در این بازدید حضور داشتند.
شهرستان آباده در فاصله 274 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا