تقی زاده تشریح کرد:

جزئیات دو پروژه مهم در آستانه افتتاح گل گهر

جزئیات دو پروژه مهم در آستانه افتتاح گل گهر

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت معدنی صنعتی گل گهر از سفر معاون اول رييس جمهور به سيرجان و افتتاح كارخانه گندله سازی شماره ٢ و مجموعه ورزشي این شرکت در روز دوشنبه ٢٤ آبان ماه خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، ناصر تقی زاده افزود: با راه اندازی كارخانه گندله سازی شماره ٢ کشور از واردات گندله بی نیاز می شود.

وی ادامه داد: برای راه اندازی این پروژه حدود 8500 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای 500 نفر شغل مستقیم و برای 2000 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند.

تقی زاده ظرفیت اسمی پروژه را سالانه 5 میلیون تن و قابل افزایش تا 7 میلیون تن ذکر کرد و افزود: همچنین بیش از 60 درصد تجهیزات بکار رفته در این پروژه ساخت داخل و 40 درصد آن وارداتی و از شرکت های معتبر اروپای غربی است.

تقی زاده ظرفیت فعلی فولاد کشور را حدود 24 میلیون تن ذکر کرد و گفت: با این میزان تولید فولاد، مصرف گندله به 30 میلیون تن می رسد که با ورود تولیدات گندله سازی 2 این کمبود جبران می شود.

مدیرعامل شرکت گل گهر یکی از ویژگی های منحصر بفرد در پروژه گندله سازی 2 را اجرای عملیات راه اندازی آن در مدت 45 روز ذکر و تصریح کرد: طبق اظهارات مسئولان شرکت اتوتک یک رکوردشکنی در سطح جهانی محسوب می شود.

وی جبران ظرفیت خالی فولادسازی و برقراری توازن در زنجیره فولاد، خودکفایی کشور از واردات گندله و جلوگیری از خروج ارز و همچنین جلوگیری از خام فروشی ناشی از عدم توازن در زنجیره فولاد را از اهداف پروژه گندله سازی 2 بیان کرد.

تقی زاده در ادامه به افتتاح مجموعه ورزشی گل گهر هم اشاره کرد و گفت: افتتاح رسمی مجموعه ورزشی گل گهر نیز همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری افتتاح می شود.

مدیرعامل گل گهر گفت: این مجموعه ورزشی 17 هزار و 200 مترمربع فضای سرپوشیده و 11 هزار و 900 مترمربع فضای باز دارد که فضای سرپوشیده دارای سالن های کشتی، ژیمناستیک، وزنه برداری و بدنسازی، تیراندازی ، اتاق پزشک و .... است و در فضای باز زمین فوتبال با ظرفیت 3000 نفر و دو قطعه زمین تنیس به مساحت 1600 مترمربع با ظرفیت 150 نفر قرار دارد.

تقی زاده ادامه داد: این ورزشگاه قابلیت ها و توانمندی های زیادی دارد که از جمله می توان به برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی و میزبانی از رویدادهای مهم ، اجرای برنامه های فرهنگی و برپایی همایش ها، میزبانی از اردوهای آماده سازی تیم های ملی در رشته های مختلف، برگزاری تورهای گردشگری ورزشی و .... اشاره کرد.

مدیرعامل گل گهر اظهار کرد: این ورزشگاه در بخش کارگری، حرفه ای، تیم های پایه، همگانی و کانون های استعدادیابی در دو بخش آقایان و بانوان در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا