هنوز از پذیرش پدیده شاندیز در فرابورس خبری نیست

هنوز از پذیرش پدیده شاندیز در فرابورس خبری نیست

علم‌الهدی گفت : طی یکسال پیش مدیران پدیده شاندیز متقاضی ورود به فرابورس بودند اما یکسری شرایط به عنوان حداقل اقدام های اولیه مورد نیاز ...

علم‌الهدی گفت : طی یکسال پیش مدیران پدیده شاندیز متقاضی ورود به فرابورس بودند اما یکسری شرایط به عنوان حداقل اقدام های اولیه مورد نیاز از آنها درخواست شدکه بتوان در مورد آن صحبت کرد اما این کارها تاکنون هیچ یک انجام نشده است.

سید مهدی علم الهدی معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران با حضور در نمایشگاه مطبوعات در گفت وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس گفت: با وجود برخی شایعات مبنی بر پذیرش سهام شرکت پدیده شاندیز و سناریوهای مطرح شده اما تا این لحظه هیچ یک به مرحله قطعیت نرسیده است.

وی درباره اینکه افشای اطلاعات بیش از 75 درصد مالکان سهام از سوی مشاور سرمایه گذاری شرکت پدیده شاندیز به عناون پیش شرط پذیرش در فرابورس تا چه حد صحت دارد ؛عنوان کرد: طی یکسال پیش مدیران این شرکت متقاضی ورود به فرابورس بودند اما یکسری شرایط به عنوان حداقل اقدام های اولیه مورد نیاز از آنها درخواست شد که  بتوان در مورد آن صحبت کرد ولی این کارها تاکنون هیچ یک انجام نشده است.

علم الهدی با اشاره به افزایش اقبال شرکت های خصوصی برای پذیرش در فرابورس گفت: در مورد شرکت های خصوصی هم اکنون علاوه بر بازار شرکت های کوچک و متوسط یا به اصطلاح  SME و در درخواست برای حضور در بازار اولیه نیاز بهتر از سال های اخیر است.

این در حالی است که صاحبان بخش خصوصی کشور  هم اکنون به سطحی از آگاهی رسیده اند که ورود به بازار سرمایه را به نفع خود می دانند.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه بازار سرمایه در آینده بدون توسعه بخش خصوصی وجود نخواهد داشت، افزود: برای توسعه بازار چندان نمی توان به ظرفیت شبه دولتی ها تکیه کرد و هم اکنون نگاه ویژه ای برای ورود بخش خصوصی واقعی ایجاده شده که پیش از این مغفول مانده بود.

معاون پذیرش و ناشران فرابورس  در مورد بازار شرکت های کوچک و شهرک های صنعتی از پذیرش  4 شرکت خبر داد و گفت: انتظار می رود تا پس از تبدیل شدن برخی از این شرکت ها به سهامی عام ابتدا معاملات آزمایشی سهام چند شرکت آغاز و تا قبل از پایان امسال بازار معاملات SME در فرابورس بطور رسمی  راه اندازی شود.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای پذیرش شرکت های کوچک و متوسط شهرک های صنعتی در فرابورس از آخرین آقدام ها برای انتقال نماد های معاملاتی بازار پایه توافقی به تابلو های جدید سخن گفت و افزود: یکشنبه هفته آینده نماد معاملاتی کیسون به دلیل موافقت با پذیرش مشروط این شرکت برای انتقال به بازار دوم فرابورس بازگشایی می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا