کره جنوبی: با تنش‌های مالی ناشی از پیروزی ترامپ مقابله می کنیم

کره جنوبی: با تنش‌های مالی ناشی از پیروزی ترامپ مقابله می کنیم

پکن- ایرنا- کره جنوبی به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کرد که این واقعه به عنوان یک تنش به بازارهای مالی این کشور رخنه کرده و باید با آن مقابله کرد.

کمیسیون خدمات مالی که مسئول قانونگذاری و تدوین مقررات مالی و بانکی در کره جنوبی است، خاطرنشان کرد که پیروزی ترامپ را با نوعی احساس تنش در بازارهای مالی دنبال می کنیم.
این کمیسیون در بیانیه ای آورده است که تنش در بازارهای مالی پس از پیروزی ترامپ اجتناب ناپذیر است و این ساختار در بالاترین سطح هشدار بسر می برد.
گزارش ها حاکی است که کمیسیون خدمات مالی همراه با سازمان نظارت بر خدمات مالی و بانکی این کشور در سئول نشستی فوق العاده ترتیب داده‌اند تا به نوسانات بازارهای مالی رسیدگی شود.
پیروزی ترامپ در انتخابات در همان دقایق اولیه اعلام نتایج، همچون زلزله ای بازارهای سهام آسیا را تحت تاثیر قرار داد به گونه ای که شاخص «کاسپی» در کره جنوبی یک ممیز چهار دهم درصد کاهش یافت.
«ایم یونگ جونگ» رئیس کمیسیون خدمات مالی در نشستی با حضور مسئولان ذی ربط مالی کشور گفت که پیروزی ترامپ بسیار غیرمنتظره بوده است.
وی که بتازگی به عنوان وزیر دارایی کره جنوبی انتخاب شده، هشدار داد که روی کار آمدن ترامپ به رغم میل باطنی ما تاثیراتی هرچند کم بر کل اقتصاد و ساختار مالی کشور دارد و باید برای هر وضعیتی آماده بود.
وی گفت: ما احساس می کنیم در یک دوره بسیار پر تنش بسر می بریم و همین موجب می شود بر تثبیت بازارهای مالی متمرکز شویم.
برخی گزارش ها حاکی است که شاخص کاسپی در کره جنوبی این هفته ممکن است تا بیش از 2 درصد نیز کاهش یابد.
همزمان خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز (پنجشنبه) گزارش کرده است که وزارت دارایی، کمیسیون خدمات مالی و سازمان نظارت مالی در تلاش هستند تا بر چالش های ناشی از پیروزی ترامپ در انتخابات برای اقتصاد کره متمرکز شوند.
این گزارش می افزاید که کره جنوبی نه فقط درگیر این چالش است، بلکه در داخل هم رسوایی درز اسناد محرمانه از نهاد ریاست جمهوری برای کشور مشکلاتی ایجاد کرده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا