اوراق سلف سنگ آهن در بورس کالا تسویه شد

اوراق سلف سنگ آهن در بورس کالا تسویه شد

گروه معادن >سنگ آهن - اوراق سلف سنگ آهن دانه بندی که پارسال با هدف تامین مالی شرکت چادرملو در بورس کالا منتشر شده بود، با سود 28 درصدی سرمایه گذاران تسویه شد.

به گزارش ماین نیوز، عرضه اولیه اوراق سلف سنگ آهن دانه بندی چادرملو که به میزان یک میلیون تن با خلوص 59 تا 60 درصد و با ارزش 806 میلیارد ریال پارسال در همان ثانیه اول با استقبال سرمایه گذاران معامله شده بود، دیروز به موعد سررسید رسید.

این اوراق که سود آن 25 تا 28 درصد برای سرمایه گذاران در زمان تسویه در نظر گرفته شده بود با توجه به اینکه قیمت سنگ آهن در روز سررسید (هجدهم آبان) بیش از 28 درصد بالاتر از قیمت در روز عرضه اولیه بود، با سود 28 درصدی تسویه شد تا خریداران اوراق سلف سنگ آهن از سرمایه گذاری خود در این اوراق کالایی رضایت کامل را داشته باشند.

به گفته کارشناسان، تسویه اوراق سلف سنگ آهن با سود 28 درصدی در شرایطی کنونی اقتصادی و سود بانکی، از مزیت های اوراق بر پایه کالا بوده است که سود آن براساس بهای کالا در زمان سررسید تعیین می شود. معاملات ثانویه این اوراق نیز در یک سال گذشته در جریان بود و سرمایه گذاران زیادی در آن به معاملات اوراق سنگ آهن می پرداختند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا