گزارش روز؛

بازار هیجانی در صف آرامش به کار خود پایان داد

بازار هیجانی در صف آرامش به کار خود پایان داد

در انتهای بازار و علیرغم جمع آوری مکرر صف های فروش، شاهد اعمال فشار فروش مجدد و اصرار فروشندگان به فروش در درصدهای کاملا منفی بودیم که از ادامه هیجان فروشندگان حکایت داشت. اما با توجه به کاهش حجم فروش طی داد و ستد های پایانی امروز، به نظر شنبه بازار منطقی، متعادل و حتی مثبتی را نظاره گر باشیم.

 

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از جو منفی کلی بازار بخصوص معاملات منفی نمادهای فولاد و پارسان با افت چشمگیر یک هزار و 459 واحدی به ارتفاع 78 هزار و 411 واحد رسید که در این میان تنها نمادهای حفاری و آسیا تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه حمل و نقل که آنها نیز اکثرا منفی بودند نمادهای حتوکا و حپترو با افزایش تقاضا مواجه شدند و در نهایت به صف خرید رسیدند. در انتهای بازار و علیرغم جمع آوری مکرر صف های فروش، شاهد اعمال فشار فروش مجدد و اصرار فروشندگان به فروش در درصدهای کاملا منفی بودیم که از ادامه هیجان فروشندگان حکایت داشت. اما با توجه به کاهش حجم فروشندگان طی داد و ستد های پایانی امروز، به نظر شنبه بازار منطقی، متعادل و حتی مثبتی را نظاره گر باشیم.

گروه های بانکی، سرمایه گذاری، لیزینگی و بیمه ای همسو با جو منفی هیجانی، اکثرا منفی و قرمز رنگ دنبال شدند در این بین صف خرید نماد آسیا و معاملات مثبت نماد اتکام چشم نوازی می کرد. بانک اقتصاد نوین مجوز افزایش سرمایه 16 درصدی از محل سود انباشته را از سازمان بورس و اوراق بهادار گرفت.

در گروه های شیمیایی و پالایشگاهی که با جمع آوری صف های فروش معاملات پرحجم تری را تجربه کردند، نمادهای پاکشو و شراز با حجم کم داد و ستد ها نسبت به هم گروهی ها، معاملات متعادل و مثبت را تجربه کردند که از نبودن فروشندگان آنها حکایت داشت این در حالی است که نماد شراز طی هفته های گذشته رشد قیمتی بسیار مناسبی را تجربه کرده است.

گروه های فلزی و معدنی شروعی اکثرا منفی داشتند اما صف خرید نمادهای فرآور، فنورد، کیمیا، فخاس، کدما و کشرق و معاملات پرتقاضای نماد فخوز نمایان بود. با گذشت زمان معاملات و درپی جمع آوری صف فروش های هیجانی، افزایش تقاضا در گروه های مذکور محسوس بود و موجب افزایش حجم معاملات آنها و در مواردی نوسانات مثبت آنها شد. در گروه ذغال سنگی در حالی با صف خرید نماد کشرق مواجه شدیم که نماد ارزنده کطبس پس از جمع آوری مکرر صف فروش با افزایش تقاضا مواجه شد. امروز صبح علیرغم افت شاخص دلار، شاهد افت قابل توجه قیمت های فلزات اساسی تحت تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودیم. بنا به گفته ی یکی از تحلیلگران متال بولتن با انتخاب ترامپ، قیمت فلزات اساسی کاهش خواهد یافت، در حالی که شاهد رشد قیمت طلا خواهیم بود. از دلایل افت قیمت فلزات می توان به چشم انداز کاهش سرمایه گذاری تحت تاثیر نا اطمینانی از فضای اقتصاد جهانی اشاره کرد که این موضوع می تواند تقاضای فلزات اساسی را تحت تأثیر قرار دهد.

ساروم، سیلام، سقاین، سخاش و وآذر تنها نمادهای مثبت گروه های ساختمانی و سیمانی بودند و مابقی اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.

بجز نمادهای حفاری، لابسا و فلامی که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا منفی دنبال شدند در این بین حجم معاملات نمادهای لسرما، حفاری، وهور، تکمبا، فاراک و فاذر قابل تامل بود و از وجود تقاضای مناسب تر آنها نسبت به هم گروهی ها حکایت داشت.

گروه آی تی نیز اکثرا منفی و صف فروش بودند. در این میان نمادهای مداران، اپرداز، رکیش و آپ با جمع آوری مکرر صف فروش مواجه بودند و معاملات پرحجم تری نسبت به هم گروهی ها تجربه کردند. گروه قندی شروعی سبز و مثبت داشتند؛ اما با گذشت زمان انها نیز به جمع قرمز پوشان بازار پیوستند و اکثرا منفی شدند.

با فروکش شدن هیجان معاملات شاهد افزایش تقاضا در گروه غذایی بودیم به طوری که نماد غالبر به صف خرید رسید، نماد غشاذر تا آستانه صف خرید پیش رفت و نمادهای غسالم و غمهرا همچنان با صف خرید به کار خود پایان دادند. در پایان معاملات نمادهای حق تقدم شرکت تولید مواد اولیه داروپخش با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، شرکت سیمان دورود جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره، قند قزوین جهت برگزاری مجامع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا