معاون وزیر صنعت:

10 تا 20 درصد کارکنان بنگاه های کوچک را زنان تشکیل می دهند

10 تا 20 درصد کارکنان بنگاه های کوچک را زنان تشکیل می دهند

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران میزان حضور بانوان در بنگاه های صنعتی و صنفی کوچک را حدود 10 تا 20 درصد برآورد کرد و گفت: زنان می توانند حضور گسترده تری در تجارت و صنعت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی یزدانی امروز (چهارشنبه) در نخستین گردهمایی مشاوران امور بانوان شرکت شهرک های صنعتی سراسر کشور افزود: 90 درصد از مجموع 88 هزار بنگاه دارای پروانه بهره برداری با اشتغال کمتر از 50 نفر هستند و بنگاه کوچک به شمار می آیند.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، چهار هزار و 350 بنگاه نیز با اشتغال 50 تا 100 نفر جزو بنگاه های متوسط محسوب می شوند؛ حداقل 10 تا 20 درصد از کارکنان این بنگاه ها و همچنین دو میلیون و 800 هزار واحد صنفی پروانه دار در سراسر کشور را زنان تشکیل می دهند.
وی خطاب به مشاوران امور بانوان شرکت شهرک های صنعتی سراسر کشور گفت: تنها 10 درصد مسئولیت شما مربوط به امور داخلی سازمان صنایع کوچک بوده و 90 درصد مسئولیت مشاوران امور بانوان متوجه جامعه بیرونی است.
معاون وزیر صنعت اضافه کرد: یکی از مسایل ما در مجموعه بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی، نبود تعامل و شناخت کافی از ظرفیت های مجموعه ها است؛ البته آمار و اطلاعاتی وجود دارد اما در خصوص این جزئیات که چه تعداد زن در این بنگاه ها فعالیت می کند، دانش آموخته چه رشته های تحصیلی هستند و آیا تشکل تخصصی دارند یا خیر، هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.
وی افزود: در این مسیر، باید ابتدا از مرحله شناخت کار را آغاز و جامعه هدف را در استان ها شناسایی و در این مسیر باید از همه ابزارها مانند اتاق بازرگانی، اصناف، خانه صنعت، اداره کار و همه اقشار استفاده کنیم.
یزدانی گفت: این فعالیت، بخشی از ماموریت مشاور امور بانوان شرکت شهرک های صنعتی سراسر کشور است و مشاوران نباید منتظر ابلاغ بمانند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در سه ماه گذشته از 120 شهرک و ناحیه صنعتی بازدید داشتیم و در شهرستان ها،‌با فرمانداران، تشکل ها و صنعتگران نشست هایی را تشکیل داده و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.
وی افزود: بر اساس برنامه، تا پایان امسال از 200 شهرک و ناحیه صنعتی بازدید انجام می شود و همان جا بخشی برای رفع بخشی از مشکلات آنها تصمیم گیری خواهد شد.
بر اساس آخرین آمارها، تا پایان تیرماه امسال 88 هزار و 352 واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که از این تعداد، 37 هزار و 148 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر است؛ به عبارتی دیگر 46 درصد واحدهای صنعتی کشور در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند.
از تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری، 80 هزار و 476 واحد از صنایع کوچک است؛ همچنین از 37 هزار و 148 واحد صنعتی، 34 هزار و 952 واحد جزو صنایع کوچک هستند.
صنایعی که با اشتغال کمتر از 50 نفر در پروانه بهره برداری فعالیت می کند، صنایع کوچک گفته می شود.
چهار هزار و 362 واحد از کل واحدهای صنعتی کشور نیز متوسط هستند که یک هزار و 729 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند و از سه هزار و 514 واحد بالای 100 نفر اشتغال نیز 902 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا