معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

رشد ۱۹۰ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در ۷ ماه نخست سال

رشد ۱۹۰ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در ۷ ماه نخست سال

گروه معادن - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: وصول ردیف درآمدی حقوق دولتی معادن در 7 ماه سال 95 نسبت به دوره مشابه سال های 93 و 94 افزایش 190 درصدی داشته است.

به گزارش ماین نیوز، سید مصطفی شرافتی گفت: ردیف درآمدی حقوق دولتی و بهره مالکانه معادن در هفت ماهه سال 95 نسبت به دوره مشابه سال های 93 و 94 به ترتیب 142 و 190 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: این افزایش در حالی اتفاق افتاده که طی سال های 93 ، 94 و 95 قیمت پایه حقوق دولتی ثابت بوده و افزایشی نداشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: با توجه به روند صعودی وصولی ها پیش بینی می شود درآمد ردیف مورد نظر، در سال جاری بیش از 20 میلیارد ریال وصولی داشته باشد که وصول چنین حجمی از مطالبات به نسبت پتانسیل معدنی استان، در طول 10 سال اخیر بی سابقه است.

شرافتی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل سرمایه گذاری و ذخایر معدنی استان افزود: در سطح استان تعداد 140 معدن وجود دارد که از این تعداد 80 معدن از جمله معدن منگنز، گچ، آهک، سنگ های تزئینی و عقیق فعال است.

لازم به ذکر است حقوق دولتی و بهره مالکانه معادن با توجه به قیمت پایه که به صورت سالیانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام و میزان برداشت واقعی یا اسمی که در پروانه بهره برداری معادن ذکر شده است محاسبه می شود و از بهره برداران معادن دریافت می شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا