بانک مشترک ایران - ونزوئلا چندملیتی‌ می شود

بانک مشترک ایران - ونزوئلا چندملیتی‌ می شود

مدیرعامل بانک مشترک ایران - ونزوئلا با اعلام سود 50 میلیارد تومانی سال گذشته گفت: ایران به دلیل مشکلات مالی ونزوئلا به‌دنبال چندملیتی‌کردن این بانک است تا بتواند خدمات ارزی بهتری به مشتریان ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،، داوود بنایی مدیرعامل بانک مشترک ایران - ونزوئلا با بیان اینکه سال گذشته سود این بانک ٥٠‌ میلیارد تومان بوده گفت: ایران به دلیل مشکلات مالی ونزوئلا به‌دنبال چندملیتی‌کردن این بانک است تا بتواند خدمات ارزی بهتری به مشتریان ارائه دهد.

وی افزود: این بانک فعالیت خود را با سرمایه ٢٠٠‌ میلیون دلار شروع کرد و قرار بود سرمایه آن اکنون به یک‌ میلیارد دلار برسد اما به دلیل مشکلات مالی ونزوئلا، این هدف تاکنون محقق نشده است.

بنایی از جمله مشکلات عمده این بانک پایین‌بودن حجم تجاری دو کشور، شفاف‌نبودن نظام مالی، نوسان قیمت ارز و همچنین عدم کاربرد ارز در کشور ونزوئلا بیان کرد.

وی ادامه داد: در ونزوئلا فعالیت‌های اقتصادی با ارز انجام نمی‌شود بلکه ارز را به پول آن کشور تبدیل می‌کنند که همین امر ما را در بازپرداخت دچار مشکل می‌کند، بنابراین با وجود آنکه ونزوئلا سهام‌دار این بانک است اما ترجیح می‌دهیم در شرایط کنونی با این کشور کار نکنیم زیرا احتمال اینکه برگشت پول ما به نصف برسد وجود دارد.

بنایی اظهار داشت: بنابراین سهام‌دار ایرانی منتظر است کشورهای دیگری را وارد این جریان و از بانک ارزی به عنوان تجربه با بانک کشورهای دیگر استفاده کند این امر نیازمند چندملیتی‌کردن این بانک است.

اتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا