یک کارشناس بازارسرمایه به بورس پرس اعلام کرد:

تحلیلی کوتاه از بورس تهران در روز پیروزی ترامپ/ هدیه برای خریداران صبور

تحلیلی کوتاه از بورس تهران در روز پیروزی ترامپ/ هدیه برای خریداران صبور

یک کارشناس بازار سرمایه با ارایه تحلیلی کوتاه از حال و آینده بورس تهران اعلام کرد: در شرایط کنونی هدیه ایی برای خریداران صبور در اکثر قریب به اتفاق سهام بنیادین بازار شکل گرفته است.

محسن عباسی مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر( اماکو) در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در مورد واکنش اولیه بورس تهران که مانند بازارهای مالی با ریزش بیش از 1200 واحدی شاخص و تشکیل صف فروش سنگین برای اکثر سهام روبرو شده ، اظهار داشت: پیروزی ترامپ قطعی به نظر می رسد بازار سهام ایران وضعیت هیجانی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در حال حاضر به خاطر تب تبلیغاتی و هیجان موجود در افکار عمومی شاهد واکنش های این چنینی در بازارهای جهانی هستیم. این درحالی است که بازارهای جهانی در دو روز آینده که بورس ایران تعطیل است ، احتمالا" به تعادل می رسند. در این صورت ، اوایل هفته آینده وضعیت بازار سهام ایران متعادل تر از قبل خواهد بود.

این کارشناس ادامه داد: در خصوص ترامپ نیز بهتر است منتظر واکنش های رسمی وی و در درجه مهمتر حزب جمهوری خواه باشیم. ضمن اینکه قدرت از چند وقت دیگر به ترامپ منتقل می شود. بنابراین به نظر می رسد هیجان های حاکم بر بازارهای مالی از جمله بورس ایران ظرف چند روز آینده فروکش کند.

به گفته عباسی تجربه نشان داده سیاسیون هیچ گاه پیش بینی درستی از وضعیت اقتصادی ندارند. نمونه این پیش بینی ها در خصوص سقوط بورس با آمدن احمدی نژاد بود و گواه پیش بینی کنندگان جمله معروف قمارخانه بورسی بود اما نتیجه جور دیگری رقم خورد.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان حرفه ایی و کارگزاران معتقدند فرصت مناسبی برای خرید سهام ارزنده پیش آمده ، ادامه داد: بسیاری از شرکت ها دارای حمایت های معتبر بوده و احتمال برگشت در هفته آینده وجود دارد. بنابراین به نظر می رسد یک هدیه برای خریداران صبور در اکثر قریب به اتفاق سهام بنیادین بازار شکل گرفته است.

انتهای پیام
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا