کرباسيان در مراسم راه‌اندازي نخستين کارخانه از فولادهاي استاني عنوان خبر داد

افتتاح 3 طرح فولاد استاني تا پايان امسال

افتتاح 3 طرح فولاد استاني تا پايان امسال پايگاه خبري معدن نيوز- رييس هيات عامل ايميدرو از افتتاح 3 طرح ديگر آهن اسفنجي از فولادهاي استاني، تا پايان امسال خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، مهدي کرباسيان که در مراسم آغاز به توليد نخستين کارخانه آهن اسفنجي فولادهاي استاني سخن مي‌گفت، تصريح کرد: کارخانه‌هاي آهن اسفنجي شادگان، ميانه و ني ريز در برنامه راه‌اندازي قرار دارند.
در اين مراسم که معاون اول رييس جمهوري، وزير صنعت معدن و تجارت و جمعي از مديران عالي و استاني حضور داشتند، کرباسيان تصريح کرد: طي 3 سال اخير با همکاري بانک صنعت و معدن 1.8 ميليارد يورو براي فولادهاي استاني، گشايش اعتبار انجام شد.
وي با تاکيد بر اينکه تامين مالي طرح‌هاي توسعه از جمله فولادهاي استاني در شرايط تنگناي نقدينگي انجام شد، تاکيد کرد: در دولت تدبير و اميد، ايميدرو توانست در شرايطي که 21 هزار ميليارد تومان از سهام شرکت‌هاي تحت پوشش خود را از دست رفته مي‌ديد، نسبت به فعال کردن طرح‌ها اقدام کند.
کرباسيان، ‌نقش بخش خصوصي را در فعال کردن طرح‌ها مورد تاکيد قرار داد و گفت: مشارکت بخش خصوصي و استفاده از توان فني و مالي آن ها، باعث به حرکت در آمدن پروژه‌هاي بخش معدن و صنايع معدني شد.
وي يادآور شد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با هدف فعال شدن و راه‌اندازي اين طرح، 65درصد از سهام فولاد سفيد دشت را در اختيار گرفت و 35درصد آن متعلق به ايميدرو است.
معاون وزير صنعت معدن و تجارت درباره فولاد سفيد دشت چهار محال و بختياري گفت: اين طرح و به صورت کلي طرح‌هاي استاني فولاد، با فناوري ايراني و متخصصان داخل کشور اجرايي شده و به مرحله بهره‌برداري رسيده است که اين امر گامي در جهت اقتصاد مقاومتي است.
وي همچنين اظهار کرد: بخش فولاد‌سازي طرح سفيد دشت چهار محال و بختياري، تا نيمه دوم سال 97 وارد مدار توليد مي‌شود.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا