تلگرام ادعایش درباره ایران را پس گرفت

تلگرام ادعایش درباره ایران را پس گرفت

بنیانگذار روسی تلگرام ادعا کرده است که دولتمردان ایرانی قول داده‌اند تلگرام را در حال حاضر مسدود نکنند.

به گزارش ایسنا ماه گذشته دوروف - بنیانگذار روسی تلگرام - گفته بود که مقام‌های ایرانی به دنبال درخواست از وی برای جاسوسی از شهروندان و رد این درخواست از سوی تلگرام در صدد بلوکه کردن این پایگاه هستند.

اما وی روز چهارشنبه در صفحه خود در تلگرام نوشت که درخواست‌هایی که وی به نام ایران دریافت کرده جعلی بوده و از طرف مقام‌های عالیرتبه ایران نبوده است.

بر این اساس وی گفته است که اعلام پیشین او مبنی بر مسدود شدن تلگرام در ایران نادقیق یا دست‌کم عجولانه بوده است و از این بابت عذرخواهی کرده است.

بی‌بی‌سی در گزارشی نوشت: دوروف با انتشار بیانیه ای گفته است که کاشناسان تلگرام ادعای مقامات ایران مبنی بر اختلال موقت سه مسیر ارتباطی ایران با وب جهانی (در خلیج فارس، باب المندب و ترکیه) و در نتیجه مختل شدن دسترسی به همه سرویس های غربی از جمله تلگرام را محتمل می دانند و دسترسی به تلگرام هم دوباره برقرار شده است.

بر این اساس او نوشته است: "دولت ایران، فرستادن درخواست دسترسی جاسوسی به محتوای پیام های تلگرام را انکار کرده و گفته است که درخواستی که من دریافت کرده بودم تقلبی بوده و به تأیید هیچ مقام بلندپایه ای نرسیده است".

دوروف در عین حال تأکید کرده که امکان پذیر بودن دسترسی به تلگرام و اظهارات وزیر ارتباطات ایران که دولت در پی فیلترینگ تلگرام نیست را نمی توان تضمینی تلقی کرد که در آینده هم برای این پیام رسان اینترنتی مشکلی پیش نمی آید.

مدیر تلگرام در بخش دیگری از بیانیه خود نوشته است: "مقامات ایران روشن کرده اند که اگر کانالها یا بات های پورن در تلگرام در دسترس باشد، این پیام رسان را فیلتر خواهند کرد. اگر تنها نگرانی آنها این مسئله باشد، مشکلی در پیش نخواهد بود، چون ما از قبل بیشتر بات ها و کانال های پورن را به دلیل محدودیت های خودمان مسدود کرده ایم".

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا