تحلیلگر بازار سرمایه عنوان کرد:

بازار منطقی در هفته آینده

بازار منطقی در هفته آینده

با آگاهی از اینکه ترامپ اعلام کرده بود که با پیروزی در انتخابات برجام پاره خواهد کرد و ریسک سیستماتیک بازار را بالا خواهد برد اما در دنیای واقعیت چنین عملی بسیار دور از ذهن خواهد بود و به نظر نباید نگران حرفای انتخاباتی این نامزد جمهوری خواه بود.

 

انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا و نداشتن یک شخصیت کاریزماتیک، توانایی اجماع جهانی بر علیه ایران را از ایالات متحده گرفته است و سیاستمداران ما بهترین بهره را از این انتخاب خواهند برد تا تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

مهرزاد جهانی تحلیلگر بازار سرمایه  به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: طی برگزاری ریاست جمهوری امریکا و برنده شدن نماینده جمهوری خواهان(دونالد ترامپ) بازار سرمایه ما به طور هیجانی به این واقعیت واکنشی منفی نشان داده است به طوری که نماد ها اکثرا با صف فروش مواجه شدند.

وی ادامه داد: عدم گرایش ترامپ به کشورهای عربی همچون عربستان که از رقبای منطقه ای جدی ما به شمار می رود را می توان مزیت ترامپ بر کلینتون برای کشور ما دانست.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه بارها در خبرها داشتیم قسمتی از هزینه های تبلیغاتی کلینتون در انتخابات را عربستان و قطر تامین کرده اند از سویی دیگر رابطه بسیار نزدیک هیلاری کلینتون به اسراییل نیز از منظر سیاسی خوشایند ما نبود.

وی تاکید کرد: انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا و نداشتن یک شخصیت کاریزماتیک، توانایی اجماع جهانی بر علیه ایران را از ایالات متحده گرفته است و سیاستمداران ما بهترین بهره را از این انتخاب خواهند برد تا تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با نگاهی به تاریخ در خواهیم یافت که ایران معمولا در دوره جمهوری خواهان بهتر کار کرده و امتیازات ببشتری گرفته است. با آگاهی از اینکه ترامپ اعلام کرده بود که با پیروزی در انتخابات برجام پاره خواهد کرد و ریسک سیستماتیک بازار را بالا خواهد برد اما در دنیای واقعیت چنین عملی بسیار دور از ذهن خواهد بود و به نظر نباید نگران حرفای انتخاباتی این نامزد جمهوری خواه بود.

وی در پایان تصریح کرد: از منظر اقتصادی با انتخاب ترامپ شاخص دلار تضعیف شده و قیمت های جهانی مواد اولیه، روندی صعودی در پیش خواهد گرفت و سودآوری این شرکت ها مثبت خواهد شد.  

وی افزود: به نظر با آرام شدن جو بازار و قرار داشتن در روزهای پایانی هفته، از اوایل هفته آینده بازاری منطقی تر را شاهد باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا