مدیرعامل شرکت بورس تهران مطرح کرد؛

تعامل بیشتر میان صندوق‌های بازنشستگی و بازار سرمایه در دستور کار

تعامل بیشتر میان صندوق‌های بازنشستگی و بازار سرمایه در دستور کار

به گفته مدیرعامل شرکت بورس تهران، امکان تعامل بیشتر میان صندوق های بازنشستگی و بازار سرمایه، با هدف رشد متقابل این دو نهاد مالی و دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی وجود دارد.

 

حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار، در همایش صندوق های بازنشستگی، تنگناها و راهکارها گفت: گاهی به در نظر می رسد رسالت عمده صندوق های بازنشستگی رسالت اجتماعی است، در صورتی که در ساختار سازمانی صندوق های بازنشستگی در دنیا، جایگاه سرمایه گذاری به همان میزان اجتماعی دارای اهمیت است و استراتژی سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مهم و تخصصی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از شرکت بورس تهران، مدیرعامل بورس تهران در همایش یاد شده، اظهار داشت: در صندوق بازنشستگی باید به شکلی استراتژی سرمایه گذاری چیده شود و پرتفوی متعادل و بهینه شود که صندوق با مشکل پرداخت مواجه نشده و بتواند با توجه به زمان سررسیدها، پرداخت ها را انجام دهد.

قالیباف اصل با اشاره به ارزش بازاری بورس ها در جهان گفت: با بزرگ شدن و توسعه بازارهای مالی، صندوق های بازنشستگی هم الزاما توسعه می یابند و ارزش دارایی آن در اقتصاد بزرگ می شود. ارزش بورس ها به طور اختصاصی در قسمت سهام 62 هزار میلیارد دلار و ارزش دارایی صندوق ها 25 هزار میلیارد دلار است. این امر ارتباط تنگاتنگ بین بازار سرمایه و صندوق های بازنشستگی را نشان می دهد.

مدیرعامل بورس تهران در انتهای سخنان خود، امکان تعامل بیشتر میان صندوق های بازنشستگی و بازار سرمایه با هدف رشد متقابل این دو نهاد مالی و دستیابی به اهداف توسعه اقتصاد را فراهم دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت فزاینده بازار سرمایه برای پذیرش انواع متفاوت از طرح ها و صندوق های بازنشستگی وجود دارد و بهبود حاکمیت شرکتی صندوق های بازنشستگی با حضور فعال تر در بازار سرمایه تسریع می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا