یک کارشناس بانکی:

شرکت های مشاور مالی - پولی ایران در سرمایه گذاری های خارجی نقش آفرینی می کنند

شرکت های مشاور مالی - پولی ایران در سرمایه گذاری های خارجی نقش آفرینی می کنند

عضو شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی گفت : امروز شرکت های مشاور مالی - پولی ایران در سرمایه گذاریهای خارجی نقش آفرینی می کنند و تحقق کامل دستاوردهای برجام نیازمند گذشت زمان است.

هماسادات گوشه روز سه شنبه در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تغییر فضا در شرایط پسابرجام به طور کامل محسوس است.
به گفته وی، هنوز تغییر فضای رخ داده ناشی از برجام، برای مشاوران سرمایه گذاری فرصت های کاری قابل توجهی ایجاد نکرده است.
وی ابراز امیدواری کرد: مفاد توافق برجام بطور کامل به ثمر بنشیند و جمهوری اسلامی از پیامد های مثبت آن برخوردار شود .
این کارشناس بانکی اضافه کرد: بعد از برجام، تعداد محدودی از شرکت های مشاور ایرانی توانمند توانستند با برخی شرکت های بین المللی، ارتباطات برقرار کنند و مشاوران ایرانی با آنها همکاری می کنند و در برخی موارد بدون تایید مشاور ایرانی، طرف خارجی نه تنها در ایران بلکه در منطقه سرمایه گذاری نمی کند.
عضو شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی ضمن تشریح مهمترین موانع فعالیت مشاوران سرمایه گذاری، افزود: رکود اقتصادی یک موضوع مهم است، موانعی در ماهیت کار کانون ایجاد می کند و به طور طبیعی سرمایه گذاری ها محدود شده و در بازار کار اعضای کانون اثر گذاشته است.
وی تصریح کرد: کانون در طول این مدت بیشتر مشغول تقویت بنیه تخصصی خود بود و سامانه ای برای ارزیابی بهتر مشاوران طراحی کرد تا بتواند رتبه بندی متناسب با توانمندی آنها را به درستی تشخیص داده و بر حسن اجرای وظایف آنها نظارت داشته باشد.
عضو شورای مزبور اظهار داشت: مشاوران این بخش، نیاز کشور را به خوبی می شناسند و معقدند که می توان جلوی هدررفت بسیاری از منابع انسانی و زمانی را گرفت.
وی گفت: کمک کانون می تواند فاصله ای که بین ایران با کشورهای پیشرفته جهان در بعد اقتصادی ایجادشده، کم کند و یا مانع از تداوم آن شود.
پیش از این رییس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی گفته بود، این کانون امروز بیش از 200 مشاور تعیین صلاحیت شده دارد که همگی رتبه بندی شده اند و همراه با بیش از پنج هزار نفر مشاور و کارشناس در دو شاخه اصلی امکان سنجی و نظارت بر طرح ها فعالیت دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا