تحلیلگر اقتصادی: دستیابی به اهداف برجام نیازمند گذر زمان است

تحلیلگر اقتصادی: دستیابی به اهداف برجام نیازمند گذر زمان است

تهران- ایرنا- نماینده رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در امور اقتصادی، اصناف و بازار گفت: نمی شود در زمان کوتاه به اهداف مورد نظر پس از برجام برسیم و این امر نیازمند گذر زمان است.

«محمدصادق مشایخ» عصر سه شنبه در پنجمین روز از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا افزود: موفقیت برجام آن در زندگی ما اثر داشته است.
وی گفت: امیدوارم پول های ما که در بانک ها با بهره 20درصد اسیر شده است آزاد شود و با حذف این پول ها دیگر به سرمایه گذاری خارجی نیازی نیست.
مشایخ گفت: اگر صدها هزار میلیارد ریال دارایی ما در بانک ها آزاد شود صنعت و اقتصاد کشور شکوفا می شود و اشتغالزایی را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: باید از توان ملت ایران بهره برد. 30میلیون نفر جمعیت 20 تا 40 سال در کشور وجود دارد که قلب تپنده کشور را تشکیل می دهند و باید به اینها بها داد.
به گفته وی، اگر این جوانان وارد عرصه مدیریت شوند کشور شکوفا می شود.
مشایخ برجام را موفقیت تاریخی و افتخاری برای جمهوری اسلامی دانست که نگاه جهان به ایران را تغییر داد و اقتصاد کشور را به سمت تولید گرایش داد.
وی افزود: ما باید به سوی تولید و صنعت پیش رفته و آن را بین المللی کنیم و روابط بین الملل ما بر اساس تولید باشد.
شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا