مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد:

نسبت ارزش دلاری بورس ها و صندوق ها در جهان/ آماده پذیرش انواع صندوق

نسبت ارزش دلاری بورس ها و صندوق ها در جهان/ آماده پذیرش انواع صندوق

مدیرعامل بورس تهران با اعلام ارزش ۶۲ و ۲۵ هزار میلیارد دلاری بورس ها و صندوق ها در جهان گفت:برای پذیرش انواع طرح ها و صندوق های بازنشستگی در بازار سرمایه، ظرفیت فزاینده ایی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قالیباف اصل در همایش "صندوق های بازنشستگی، تنگناها و راهکارها" که دیروز با حضور مسئولانی چون رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ، عضو مجمع تشخیص مصحلت ، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و ... برگزار شد، گفت: امکان تعامل بیشتر میان صندوق های بازنشستگی و بازار سرمایه وجود دارد.

وی با اشاره به هدف رشد متقابل این دو نهاد و دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی ادامه داد: ارزش بورس ها در قسمت سهام 62 هزار میلیارد دلار و ارزش دارایی صندوق ها 25 هزار میلیارد دلار بوده که نشان از ارتباط تنگاتنگ بازارهای سهام و صندوق های بازنشستگی دارد.

وی ادامه داد: گاهی به در نظر می رسد رسالت عمده صندوق های بازنشستگی رسالت اجتماعی است، در صورتی که در ساختار سازمانی صندوق های بازنشستگی در دنیا، جایگاه سرمایه گذاری به همان میزان اجتماعی دارای اهمیت است و استراتژی سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مهم و تخصصی است.

سخنگوی بورس تهران گفت: در صندوق بازنشستگی باید به شکلی استراتژی سرمایه گذاری چیده شود و پرتفوی متعادل و بهینه گردد که صندوق با مشکل پرداخت مواجه نشده و بتواند با توجه به زمان سررسیدها، پرداخت ها را انجام دهد.

قالیباف اصل با اشاره به نکاتی چون کارکردهای متقابل بورس و صندوق های بازنشستگی، تنوع ابزارهای سرمایه گذاری در بازار سرمایه، روند بازدهی بخش های گوناگون اقتصاد ایران و بازدهی بورس،گفت: ظرفیت فزاینده بازار سرمایه برای پذیرش انواع متفاوت از طرح ها و صندوق های بازنشستگی وجود دارد و بهبود حاکمیت شرکتی صندوق های بازنشستگی با حضور فعال تر در بازار سرمایه تسریع می شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا