مدیرعامل یک کارگزاری در گفت وگو با بورس پرس اعلام کرد:

بازار سهام متأثر از انتخابات آمریکا نیست/ پیش بینی زمان رونق خودروسازان

بازار سهام متأثر از انتخابات آمریکا نیست/ پیش بینی زمان رونق خودروسازان

مدیرعامل کارگزاری ملل تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بر بازار سهام کوتاه مدت دانست و زمان رونق سهام خودروسازان را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی به احتمال زیاد تا صبح امروز چهارشنبه، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص می شود که با پیروزی یکی از دو نامزد ، این ابهام سیاسی و برون سازمانی از فضای همه بازارهای جهان از جمله بازار سهام ایران برطرف می شود .

در این رابطه علی متولی به بورس پرس گفت: شاید در ابتدا و بعد از نهایی شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییراتی در کلیت و ساختار قیمت های جهانی ایجاد شود اما این تأثیرها موقتی خواهد بود. چرا که براساس ساختار و قوانین آمریکا، هیچگاه شخص مسئولی چون رئیس جمهور نمی تواند خودسرانه عمل کند و خارج از چهارچوب تعریف شده حاکم بر نظام این کشور تصمیم گیری کند.

وی افزود: با این حال به نظر می رسد با احتمال روی کار آمدن دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواهان و با توجه به سیاست ها و دیدگاه او نسبت به مسائل جهانی، تأثیرات منفی مثل ریزش قیمت ها و متعاقب آن کاهش شاخص بورس های جهان اتفاق بیافتد اما این روند نزولی طولانی نخواهد شد و همه این تغییرات به دلیل هیجان کوتاه مدتی است که جامعه جهانی رو متأثر می کند.

این کارگزار بورس در پاسخ به این سئوال که علت عدم رشد سهام خودروسازان چیست ، توضیح داد: عامل اصلی رکود حاکم بر اقتصاد و بازار خودرو است اما با اجرایی شدن قراردادهای همکاری میان خودروسازان داخلی با خارجی ها، این صنعت هم مانند سال قبل و دیگر سهام دارای ظرفیت ، رشد خواهد کرد.

متولی گفت: پیش بینی می شود در صورت تحقق برنامه ها و رونق بازار خودرو در دی ماه ، شاهد رشد سهام خودروسازان در بورس باشیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا