عباسلو در گفت‌وگوی تفصیلی با ماین نیوز خبر داد:

جزئیات گشایش ال‌سی ۱۰۰ میلیون یورویی جهان فولاد سیرجان

جزئیات گشایش ال‌سی ۱۰۰ میلیون یورویی جهان فولاد سیرجان

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان از گشایش نخستین ال سی مدت‌دار خارجی به میزان 100 میلیون یورو برای خرید تجهیزات موردنیاز کارخانه ذوب و ریخته‌گری این شرکت خبر داد.

علی عباسلو در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه کارخانه ذوب و ریخته‌گری شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با ظرفیت تولید یک میلیون تن هم‌اکنون در حال احداث است، افزود: پیشتر قراردادهای این پروژه جهت تامین تجهیزات بسته شده و قرار بود خرید تجهیزات را به صورت نقدی انجام دهیم. با توجه به شرایط جدید پیش آمده مجددا با فروشندگان مذاکره کردیم و قرار شد، این بار به صورت اعتباری و از طریق گشایش ال سی 100 میلیون یورویی نسبت به خرید تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز اقدام کنیم.

او با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد این نخستین گشایش ال سی خارجی مدت‌دار در صنعت فولاد و بطورکلی صنایع کشور پس از لغو تحریم‌ها باشد، اضافه کرد: امیدواریم نخستین محموله از تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز کارخانه ذوب و ریخته‌گری ظرف دو تا سه ماه آینده وارد کشور شوند.

وی توضیح داد:
کارخانه بریکت‌سازی مجتمع جهان فولاد سیرجان روز گذشته به بهره‌برداری رسید
ال سی گشایش یافته مربوط به آلمان بوده و بانک عامل ما نیز بانک تجارت است. همچنین تجهیزات سفارش داده شده توسط بهترین برندهای آلمانی، سوئیسی، ایتالیایی و اسپانیایی ساخته شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان ابراز امیدواری کرد که کارخانه ذوب و ریخته‌گری جهان فولاد سیرجان پس از نصب ماشین آلات و تجهیزات و انجام تست‌های مربوطه در نهایت در اوایل سال 1397 به بهره‌برداری برسد.

عباسلو درباره زنجیره تولید در مجموعه جهان فولاد سیرجان توضیح داد: در مجموعه جهان فولاد سیرجان یک زنجیره کامل تولید خواهیم داشت. به این ترتیب که گندله را از گل گهر و از طریق نوار نقاله دریافت کرده و آن‌را در کارخانه احیای مستقیم به آهن اسفنجی تبدیل می‌کنیم. این کارخانه حدود 2 سال است به بهره‌برداری رسیده و تجهیزات این کارخانه نیز ساخت اروپاست و امسال نیز توانسته حتی بالاتر از ظرفیت اسمی تولید داشته باشد. بعد از مرحله آهن اسفنجی، کارخانه ذوب و ریخته‌گری را خواهیم داشت که در آن آهن اسفنجی تبدیل به شمش خواهد شد. پس از کارخانه ذوب و ریخته‌گری نیز کارخانه نورد میلگرد را خواهیم داشت که با ظرفیت 700 هزار تن ظرف دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی
مردم بردسیر 28 سال است که منتظر راه‌اندازی چنین کارخانه‌ای هستند و تاکنون 18 طرح در این منطقه تعریف شده بود که همگی آنها روی کاغذ ماندند.
ادامه داد: به این ترتیب در مجموعه گل گهر شاهد تکمیل زنجیره تولید از سنگ آهن خام تا محصول میلگرد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با اشاره به اینکه برای گشایش ال سی مدت‌دار خارجی 100 میلیون یورویی جهت خرید تجهیزات موردنیاز کارخانه ذوب و ریخته‌گری پیچ و خم‌های زیادی طی شد و هفته پیش سوییفت ال سی را گرفتیم، توضیح داد: تا جایی که من اطلاع دارم و حتی طرف آلمانی نیز اعلام کرد این نخستین ال سی اعتباری مدت‌دار در حجم بزرگ است. بانک تجارت، بانک عامل ما است و بانک مقصد نیز یک بانک آلمانی است که در کنسرسیومی با بانک ایران و اروپا قرار دارد.

او درباره برندهای سازنده تجهیزات و ماشین کارخانه ذوب و ریخته‌گری نیز توضیح داد: شرکت‌های اس ام اس، دانیلی، تنوا، تامینی، GH، براون، ABB، زیمنس و ... که همگی برندهای برتر اروپایی محسوب می‌شوند، سازنده تجهیزات و ماشین آلات کارخانه ذوب و ریخته‌گری جهان فولاد سیرجان هستند.

وی اشتغالزایی کارخانه ذوب و ریخته‌گری را بعد از راه‌اندازی بین 1000 تا 1200 نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم آن را نیز 3000 نفر اعلام کرد و گفت: همچنین کارخانه نورد میلگرد پس از راه‌اندازی 200 نفر اشتغال مستقیم و 600 نفر اشتغال غیرمستقیم خواهد داشت. در مورد کارخانه نورد میلگرد بردسیر که قرار است طی دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد یک نکته بسیار حائز اهمیت وجود دارد. مردم بردسیر 28 سال است که منتظر راه‌اندازی چنین کارخانه‌ای هستند و تاکنون 18 طرح در این منطقه
کارخانه ذوب و ریخته‌گری جهان فولاد سیرجان اوایل سال 1397 به بهره‌برداری می‌رسد
تعریف شده بود که همگی آنها در حد تابلو و روی کاغذ ماندند. با ورود مجتمع جهان فولاد سیرجان این آرزوی 28 ساله مردم بردسیر محقق شد و به زودی واحد صنعتی آنها راه‌اندازی خواهد شد. براین اساس راه‌اندازی کارخانه نورد میلگرد بردسیر از نظر اشتغالزایی و افزایش روحیه اجتماعی تاثیر بسیاری بر منطقه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: کارخانه نورد میلگرد بردسیر با ظرفیت تولید 700 هزار تن در سال بزرگترین کارخانه میلگرد در جنوب شرقی کشور خواهد بود که قابلیت تامین نیاز استانهای همجوار و حتی صادرات به افغانستان را نیز خواهد داشت.

او همچنین از راه‌اندازی کارخانه بریکت‌سازی مجتمع جهان فولاد سیرجان در روز گذشته خبر داد و افزود: ظرفیت تولید این کارخانه سالانه 50 هزار تن است.

عباسلو در پایان از مدیرعامل و هیات مدیره شرکت گل گهر به خاطر حمایت‌ها و از مدیریت و کارشناسان بانک تجارت به خاطر تسریع در کار گشایش ال سی خارجی به صورت ویژه قدردانی کرد.

لازم به ذکر است 51 درصد سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان متعلق به شرکت گل گهر و 49 درصد نیز متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان مس است.

در زیر به ترتیب تصاویر کارخانه ذوب و ریخته‌گری و نورد میلگرد که در حال احداث هستند، قابل مشاهده است.





گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا