پایانه‌های واردات ال ان جی در جنوب‌شرق آسیا توسعه می‌یابد

پایانه‌های واردات ال ان جی در جنوب‌شرق آسیا توسعه می‌یابد

ظرفیت پایانه‌های ال ان جی کشورهای جنوب‌شرق آسیا برای واردات به زودی ٢ برابر می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری اقتصادی نیکه‌یی ژاپن، با توجه به کمبود منابع انرژی در جنوب شرق آسیا، کشورهای این منطقه قصد دارند در پنج سال آینده ظرفیت واردات ال ان جی را در پایانه‌های دریافتی با دو برابر افزایش، از ٢٥ میلیون تن به ٥٠ میلیون تن برسانند.
برای مثال، پی تی تی، شرکت ملی نفت تایلند، در صدد است ظرفیت واردات این سوخت پاک را در پایانه وارداتی خلیج تایلند تا مارس ٢٠١٧ میلادی به ١٠ میلیون تن برساند.
وزارت انرژی و منابع طبیعی اندونزی نیز اعلام کرد که این کشور اوایل سال ٢٠١٩ میلادی واردات ال ان جی را آغاز خواهد کرد و ممکن است تا سال ٢٠٣٠ میلادی به واردکننده خالص این سوخت پاک تبدیل شود.
منابع خبری وزارت تجارت و صنعت سنگاپور هم خبر دادند که این کشور قصد دارد ظرفیت دریافت ال ان جی را در یک پایانه وارداتی خود تا سال ٢٠١٧ میلادی با ٨٠ درصد افزایش به ١١ میلیون تن برساند و ممکن است در آینده این رقم را به ١٥ میلیون تن افزایش دهد.
اگرچه سرمایه‌گذاری‌های جهانی در حوزه ال ان جی با توجه به عواملی چون کاهش تقاضای چین، هم اکنون فروکش کرده است، اما تقاضای جهانی برای این سوخت پاک، بویژه در منطقه آسیای جنوب شرقی در بلندمدت افزایش خواهد یافت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا