کلینتون در اولین حوزه رای گیری پیروز شد

کلینتون در اولین حوزه رای گیری پیروز شد

کلینتون امروز توانسته در نتیجه اولین حوزه رای گیری در ایالات متحده با ۴ رای رقیب خود را کنار بزند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تابناک،در حالی که کمتر از چند ساعت به آغاز رای گیری انتخاباتی در ایالات متحده باقی مانده، نگاهی به وضعیت آرایش ایالت های مختلف برای انتخابات میتواند کمک زیادی به پیش بینی رئیس جمهور آینده آمریکا کند. بر اساس آخرین داده های Real Clear Politics نگاهی به نتایج آرای الکتورال داریم.

تقریبا در تمام نظر سنجی های میانگین گیری شده از آمریکا هیلاری کلینتون در حال حاضر با اختلافی اندک (حدود 3 درصد در نوسان) از رقیب انتخاباتی خود پیش است. روز گذشته اختلاف هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ به چیزی در حدود 2 درصد کاهش یافته بود.

دونالد ترامپ در هفته گذشته موفق شده تا اختلاف آرای خود در نظر سنجی ها را با رقیب دموکرات به شدت کاهش دهد در حالی که دو هفته مانده به انتخابات اختلاف این دو در حدود 6 درصد بوده است. برخی مسائل از جمله موضوع ایمیل های هیلاری کلینتون منجر به ریزش شدید آرای وی شد.

ترامپ چندبار پیش از این توانسته بود از رقیب دموکرات خود پیش بیفتد تا جایی که بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند در ماه سپتامبر وی به سرعت میتواند از کلینتون پی افتد. اما مسائلی که در پی انتشار ویدئویی از وی توسط واشنگتن پست به وجود آمد منجر به آن شد که در نهایت هیلاری در هفته های منتهی به انتخابات از رقیب خود سبقت بگیرد. در حال حاضر وضعیت نظر سنجی ها نشان دهنده اختلاف بین این دو نامزد انتخابات است:

ترتیب روند انتخابات در آمریکا

هر 50 ایالت در آمریکا و همچنین بخش کلمبیا تعداد مشخصی از آرای الکتورال را در اختیار دارند که به نفع یک نامزد در صندوق خواهند ریخت. این تعداد آرای الکتورال مبتنی بر تعداد سناتورهایی است که هر ایالت در کنگره آمریکا دارد و تقریبا مطابق با جمعیت آن ایالت است. مجموعه آرای الکتورال در آمریکا برابر با 538 رای است و هر نامزد برای پیروزی باید حداقل 270 رای الکتورال را به خود اختصاص دهد.

به غیر از ایالات نبراسکا و ماین، روند در باقی ایالت های به این گونه است که برنده همه چیز را میبرد. به این معنی، کاندیدایی که در یک ایالت موفق شود تا بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد، همه آرای الکتورال آن ایالت را به نام خود خواهد کرد حتی اگر این پیروزی با درصد کمی محقق شود.

این سیستم به این خاطر است در ایالات متحده آرای عمومی از آرای الکتورال اهمیت کمتری دارند. در نتیجه این امر، نامزدهای حزب دموکرات که به شکل سنتی ایالت هایی مانند نیویورک، نیو جرسی و ایلینویز را همواره پشت سر خود داشته اند در حالت عادی کار راحت تری برای پیروزی در انتخابات دارند . همچنین برخی ایالت ها از جمله آیداهو، اوکلاهما و لوییزیانا به شکل سنتی همواره پشتیبان جمهوری خواهان بوده اند و به آنها ایالات قرمز میگوبند.

ایالت های تعیین کننده در انتخابات

ایالت های نوسانی – ایالاتی که معمولا رای آنها همواره به سبد یک حزب ریخته نمیشود و در هر انتخابات وضعیت متفاوتی دارند از مهمترین ایالات در هر انتخابات آمریکا هستند و معمولا بیشترین رقابت در این ایالت ها است. ایالاتی مانند آریزونا، فلوریدا، کارولینای شمالی، اوهایو و ویرجینیا جزو این ایالات هستند و میتوانند به شدت بر نتایج انتخابات اثر بگذارند. تا کنون نه ترامپ و نه کلینتون در این ایالات وضعیت بهتری نسبت به کاندیدای رقیب ندارند.

وضعیت توزیع آرای الکتورال بین دو نامزد در حال حاضر

آنچه آخرین نظر سنجی های انتخاباتی تا کنون نشان میدهد هیلاری تا به این جا موفق شده 203 رای الکتورال را با احتساب ایالت هایی که احتمالا به وی رای خواهند داد به خود اختصاص دهد و رقیب وی در حزب جمهوری خواه تا به این جای کار توانسته 164 رای الکتورال را در اختیار بگیرد.

در این حال 171 رای الکتورال هنوز میان هیچ یک از این دو نامزد توزیع نشده و دقیقا مربوط به همان ایالت های نوسانی در انتخابات است.در حالی که کلینتون در تعداد آرای الکتورال از ترامپ پیش است، نگاهی به وضعیت ایالت های نوسانی نشان میدهد که شانس پیروزی ترامپ در این ایالت های بالا است.

از جمله در ایالت فلوریدا که 29 رای الکتورال را در اختیار دارد اکنون ترامپ با 0.2 درصد از کلینتون پیش افتاده و در ایالت پنسیلوانیا در حالی که دیروز با اختلاف حدود 4 درصدی از کلینتون عقب بود، اکنون فاصله خود را در این ایالت با 20 رای الکتورال به حدود 2 درصد کاهش داده است.

اگر وضعیت نظر سنجی ها در ایالات نوسانی به همین ترتیب فعلی باقی بماند و در صورتی که حتی ترامپ موفق به سبقت از کلینتون در ایالات پنسیلوانیا نشود، نامزد جمهوری خواه قادر خواهد بود تا 102 رای دیگر را در بدبینانه ترین حالت به سبد رای خود اضافه کند که پیروزی وی در انتخابات با 176 رای الکتورال تضمین خواهد شد.

هیلاری کلینتون در میان این ایالت های در مجموع و چنانچه وضعیت به همین شکل باقی بماند وضعیت بسیار بهتری از دونالد ترامپ دارد و با کسب حداقل 86 رای الکتورال دیگر میتواند پیروزی خود را تضمین کند.

این آمار نشان میدهد هرچند پیروزیکلینتون در انتخابات با احتمال بیشتری یقینی است، اما اکنون ترامپ با توجه به کم کردن فاصله خود با رقیب در بسیاری از ایالت ها به ویژه در ایالت مهمی نظیر پنسیلوانیا، هنوز از شانس بسیار زیادی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است.

امروز نتیجه اولین حوزه رای گیری در ایالات متحده نیز مشخص شده و کلینتون در این حوزه توانسته رقیب خود را کنار بزند. بخش دیکسویل ناچ که شهر کوچکی در نیوهمپشایر است و همواره و در تمامی انتخابات های آمریکا اولین ناحیه رای گیری است تنها 8 رای دهنده دارد.

در این بخش کلینتون توانسته 4 رای، ترامپ دو رای، نامزد حزب لیبرتارین گری جانسون 1 رای و یک رای هم به طرزی شگفت آور به اسم میت رامنی ثبت شده است!

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا