رییس سازمان استاندارد:

خودروهای جدید باید با استانداردهای روز دنیا تولید شوند/ عضویت ایران در نظام بین المللی

خودروهای جدید باید با استانداردهای روز دنیا تولید شوند/ عضویت ایران در نظام بین المللی

رییس سازمان استاندارد از عضویت ایران در نظام بین المللی تایید صلاحیت خبر داد و گفت: خودروهای جدید باید با استانداردهای روز دنیا تولید شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نیره پیروزبخت با بیان اینکه بنزین تولید داخلی کشور با سال 92 و 93 قابل مقایسه نیست و کیفیت آن بسیار افزایش یافته به خانه ملت گفت:امیدوارم وزارت نفت به گونه ای برنامه ریزی کند استاندارد بنزین های تولید داخلی به استانداردهای روز دنیا ارتقاء و به بنزین یورو 5 و یورو 6 دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت بنزین وارداتی هیچ گونه مشکلی نداشته و شرط ورود بنزین به کشور استاندارد یورو 4 است افزود:در سال 94 حدود 9 محموله که مطابق با استاندارد یورو 4 نبود اجازه ورود به کشور نیافت.

پیروزبخت از تایید صلاحیت عضویت ایران در نظام بین المللی خبر دادو گفت:پیش از این ایران به دلیل تحریم ها نمی توانست در نظام بین المللی تایید صلاحیت عضو شود اما پس از این گواهی های تایید صلاحیت در سیستم های مدیریتی در تمامی نقاط دنیا قابل قبول است و در نتیجه مدارک و مستندات خودروسازهای جدید که وارد ایران می شوند از طریق این سیستم بررسی می شود.

وی تصریح کرد: کیفیت و استاندارد خودروهای گذشته تغییری نکرده و مطابق با استانداردهای گذشته تولید می شوند اما درباره خودروهای جدیدی که قرارداد آنها منعقد می شود تاکید شده کیفیت آنها باید برابر با استانداردهای روز دنیا باشد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا