با حضور جهانگیری؛

واحد احیای مستقیم فولاد سفیددشت به بهره‌برداری رسید

واحد احیای مستقیم فولاد سفیددشت به بهره‌برداری رسید

گروه صنایع معدنی >فولاد - با حضور معاون اول رئیس جمهور فولاد سفید دشت نخستین واحد از واحدهای ۷ گانه فولاد کشور در چهارمحال و بختیاری به بهره براری رسید.

به گزارش ماین نیوز، لحظاتی قبل کارخانه فولاد سفید دشت با حضور اسحاق جهانگیری افتتاح شد.

نعیم امامی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه فولاد سفید دشت در مرحله نخست آهن اسفنجی و در مرحله بعد توانایی تولید تختال را دارد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 62 درصدی کل طرح فولاد سفید دشت افزود: زمان آغاز اجرای این طرح سال 86 بوده و زمان راه اندازی واحد احیای مستقیم آبان ماه 95 است که واحد ذوب و ریخته گری نیز سال 98 به بهره برداری می رسد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این واحد ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن را دارد، بیان کرد: میزان سرمایه گذاری ثابت 5250 میلیارد ریال، سرمایه گذاری ارزی 64 میلیون یورو و کل سرمایه گذاری 6500 میلیارد ریال است.

امامی با بیان اینکه یکی از مشکلات این طرح زمان بر بودن و مشکلات تأمین مالی از محل فاینانس چین است، خاطرنشان کرد: مشکلات تأمین زیرساخت ها مانند راه آهن از جمله مشکلات این واحد صنعتی در استان که مشکلات حقوقی و قراردادهای پیمانکاران اصلی پروژه سبب زمان بر شدن این پروژه شده است.

وی تصریح کرد: این طرح شامل 3 واحد احیای مستقیم، واحد ذوب و ریخته گری و واحد زیرساخت ، فعالیت های جنبی و پشتیبانی است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا