طلای جهانی قصد پرواز ندارد / قیمت امروز هر اونس طلا چند دلار است؟

طلای جهانی قصد پرواز ندارد / قیمت امروز هر اونس طلا چند دلار است؟

اقتصاد > جهان - اقتصادنیوز به نقل از رویترز نوشت: بعد از سخنرانی مقامات فدرال رزرو که انتظارات بازار را برای افزایش نرخ بهره در سال جاری افزایش داد، در آغاز معاملات امروز طلا نزدیک به پایین‌ترین قیمت یک‌ماهه خود رسید.

جانت یلن،‌ رئیس فدرال‌رزرو، اشاره کرد که افزایش نرخ بهره در دسامبر بسیار محتمل خواهد بود. دیگر مقامات فدرال رزرو نیز با یلن هم‌عقیده بودند که این اظهارات آنها باعث پایین آمدن قیمت طلا برای ششمین جلسه متوالی شد.

هر اونس طلا در بازار امروز با 0.2 درصد رشد 1109 دلار و 50 سنت معامله شد و نزدیک به پایین‌ترین مقدار جلسه گذشته خود در جایگاه 1106 دلاری ایستاد.

این فلز زرد در حدود 30 دلار با کمترین مقدار 5.5 اخیر خود (1077 دلاری) فاصله دارد.

بانک ANZ  در یادداشتی اعلام کرد:‌« از نظر ما افزایش نرخ بهره در دسامبر بسیار محتمل بوده و عکس‌العمل مناسب بازار افزایش خطرپذیری،‌ قیمت پایین‌تر کالاهای اساسی،‌ بازده بیشتر و دلار قوی‌تر خواهد بود.»

 تاکید یلن باعث شد تا سرمایه‌گذاران انتظارات خود را از افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر به بالای 60 درصد افزایش دهند. 

دلار به بالاترین سطح سه ماه اخیر خود رسید، با این حال طلا به دلیل سود بردن از محیطی با نرخ بهره پایین همچنان در حال ضربه خوردن است.

جیمز استیل تحلیلگر بازار طلا در اچ‌اس‌بی‌سی اعلام کرد: «بعد از اظهارات جنگ‌طلبانه یلن در مورد سیاست‌های پولی،‌ شمش ضعیف‌تر هم خواهد شد. تمرکز بعدی بازار طلا به انتشار آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی در ششم نوامبر خواهد بود.» 

بر اساس اظهارات تحلیلگران اسکوتیا‌موکاتا، گزارش اشتغال قوی در روز جمعه باعث نزول مجدد قیمت طلا خواهد شد. روند قیمتی به شدت نزولی است ولی ما انتظار داریم که یک سطح حمایتی در قیمت کف اکتبر (1105 دلار)‌ و قیمت کف سپتامبر (1100 دلار) پیدا کند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا