در نتیجه معاملات روز سه شنبه؛

نمادهای بزرگ رشد شاخص را رقم زدند

نمادهای بزرگ رشد شاخص را رقم زدند

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس 239 واحد بالا رفت و به عدد 79 هزار و 871 واحد رسید.


 
 

امروز بورس تهران شاهد رشد 239 واحدی شاخص کل به مدد نمادهای بزرگ و تاثیر گذار بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس 239 واحد بالا رفت و به عدد 79 هزار و 871 واحد رسید.

همچنین در این روز سهامداران بیش از 865 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2هزار و 191 میلیارد ریال بود و در 65هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

در این روز همه شاخص های منتخب بورسی به جز شاخص بازار دوم رشد کردند. به این ترتیب شاخص بازار اول در حالی 300 واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم 238 واحد افت را به ثبت رساند.

نمادهای فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، گل گهر،چادرملو، ملی مس و ایران خودرو امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. این در حالی بود که نماد پتروشیمی جم در این روز بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کردند.

در جریان داد و ستدهای روز سه شنبه سهامداران بیشترین داد و ستدها را در گروه های فلزات اساسی، خودرو و محصولات فلزی انجام دادند و این سه گروه در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فرآوری مواد معدنی، حمل و نقل توکا، حفاری شمال، لامیران، سیمان ایلام، افست و پگاه آذربایجان غربی بود.

این در حالی بود که نمادهای کاشی پارس، الکتریک خودرو شرق، قند نقش جهان، گروه بهمن، فنرسازی زر، سرمایه گذاری اعتباری ایران و ایران تایر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سهامداران امروز برای خرید سهام حفاری شمال، واحد های صندوق پارند پایدار سپهر، سهام فولاد خوزستان، شیمی دارویی داروپخش، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، سهام فرآوری مواد معدنی و صکوک ساخت توسعه ملی بیشترین تقاضاهای خرید را ثبت کردند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت کارکنان نفت، واحدهای صندوق پداش سهامداری توسعه، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، حق تقدم سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و سهام سیمان آرتا اردبیل بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله 51 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و آذرآب با معامله 120 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا