رییس سازمان بهره وری ایران:

سهم بهره وری از رشد اقتصادی مورد نظر برنامه ششم 35 درصد است

سهم بهره وری از رشد اقتصادی مورد نظر برنامه ششم 35 درصد است

رییس سازمان بهره وری ایران گفت: شورای برنامه ریزی ارتقای بهره وری، سهم بهره وری از رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه ششم توسعه را 35 درصد تعیین کرده است.

«رویا طباطبایی یزدی» روز سه شنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باید در سال های برنامه ششم توسعه، به طور متوسط هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که برای تحقق آن نیاز به رشد 2.8 درصدی رشد در هر سال تجرای برنامه هستیم.
طباطبایی یزدی در مورد برنامه‌های اجرایی برای تحقق رشد اقتصادی از محل ارتقای بهره وری در کشور اظهار داشت: ارتقای بهره‌ وری سبز، ارتقای بهره ‌وری در نظام اداری، انرژی، بهره‌وری متکی بر رقابت‌پذیری و نوآوری در چارچوب توسعه پایدار، ارتقای بهره‌وری آب، ارتقای بهره وری نظام آموزشی کشور و نقش آن در ارتقای بهره‌وری عوامل تولید و نیز ارتقای نظام بودجه ریزی و برنامه‌ریزی کشور از جمله این برنامه‌هاست.
به گفته وی، شورای برنامه ریزی ارتقای بهره وری که زیر نظر ستاد تدوین برنامه ششم توسعه فعال بوده است، امیدوار است که با تحقق این برنامه ها بتوان حدود یک سوم رشد اقتصادی در طول سال های اجرای برنامه ششم را محقق کرد.
وی با بیان اینکه مرجع رسمی بهره‌وری کشور سازمان ملی بهره‌وری ایران است، تصریح کرد: برنامه جامع بهره‌وری کشور برای اجرا در دستور کار قرار دارد و از آن مهمتر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بوده که مجموعه اهداف و برنامه‌های آن به تصویب شورای اقتصاد رسیده و قسمت اول بند 3 این سیاست‌ها به موضوع بهره‌وری بازمی‌گردد.
رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه اکنون سندهای مختلفی در بخش‌های کشاورزی، آب و صنعت وجود دارد، که با نگاه بهره‌وری اجرایی شود، گفت: برای افزایش کارآیی و اثربخشی در این برنامه‌ها، وجود این نگاه ضروری است و تغییر الگوی کشت برای جلوگیری از بیابان‌زایی با توجه به کمبود منابع آبی اهمیت بسزایی دارد.
وی با تاکید بر اینکه برنامه جامع بهره‌وری کشور باید با کمک تمام دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود، عنوان کرد: ارتباط دستگاه‌ها در اجرای این برنامه و در شورای برنامه ‌ریزی ارتقای بهره‌وری تنگاتنگ بوده و اجرای برنامه با پیشنهادات بهره‌وری در برنامه ششم در راستای یکدیگر بوده و نقیض هم نیستند.
رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران در مورد جزییات برنامه ششم با بیان اینکه حداکثر تبصره های برنامه در حدود 70 مورد است و در قالب ماده واحده تنظیم شده، یادآور شد: مباحثی مانند فاینانس‌ها، تغییر قیمت حامل‌های انرژی، تغییر معافیت‌های‌ مالیاتی، ممنوعیت عوارض و حقوق ورودی جدید گمرکی از جمله موضوعاتی است که نیاز به قانونگذاری دارد.
وی مورد سهم صندوق توسعه ملی در برنامه ششم توسعه گفت: طبق سیاست ‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سهم صندوق توسعه ملی از محل درآمدهای نفت و گاز 30 درصد و افزایش سالانه 2 درصد پیش‌بینی شده است.
بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 تا 21 آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا