مدیران شرکت سپرده گذاری مرکزی در پاسخ به بورس پرس اعلام کردند:

نحوه حضور اولین شرکت ایرانی در بورس لندن/صندوق بین المللی یک کارگزاری

نحوه حضور اولین شرکت ایرانی در بورس لندن/صندوق بین المللی یک کارگزاری

مدیران شرکت سپرده گذاری مرکزی از حضور مستقیم سرمایه گذاری غدیر در بورس لندن و تشکیل یک صندوق بین المللی با سرمایه ۵۰ میلیون پوندی در لندن توسط یک کارگزاری خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان برنامه خبری صبح امروز شرکت سپرده گذاری مرکزی که مناسب برگزاری همایش بین المللی ACG ( شرکت های سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه) در 15 تا 19 آذر تشکیل شده بود ، مدیران حاضر در پاسخ به دو سئوال بورس پرس، از حضور مستقیم سرمایه گذاری غدیر در بورس لندن و تشکیل یک صندوق بین المللی با سرمایه 50 میلیون پوندی در لندن خبر دادند.

محمد سجاد سیاهکارزاده مدیر امور بین الملل شرکت سپرده گذاری مرکزی در پاسخ به این سئوال که با توجه به برنامه پذیرش سرمایه گذاری غدیر در بورس لندن طی سال میلادی 2016 و عرضه 20 درصد سهام در سال 2017 ، سپرده گذاری مرکزی چه نقشی در این رویداد مهم دارد؟ توضیح داد: از این موضوع مطلع هستم اما تاکنون مدیران سرمایه گذاری غدیر مراجعه ایی نکرده اند.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به عدم مراجعه مدیران این شرکت، به نظر می رسد سرمایه گذاری غدیر قصد دارد به طور مستقیم در بورس لندن فهرست شود. 

به گفته وی پذیرش شرکت ها در دیگر بورس ها دارای روش های مختلفی است و اگر قرار به سپرده گذاری سهام باشد، شرکت سپرده گذاری مرکزی ایفای نقش می کند.

براساس این گزارش، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر اسفند سال گذشته با اعلام مهمترین برنامه های سال جاری ، از درج این شرکت در بورس لندن به عنوان اولین شرکت ایرانی تا پایان ۲۰۱۶ و برای عرضه اولیه ۲۰ درصد سهام خبر داده بود.

 تشکیل صندوق بین المللی در لندن

مطهره مروج مدیربرنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی هم در پاسخ به دیگر سئوال بورس پرس مبنی بر اینکه به جز همکاری با کشورهای آسیایی و... چه برنامه هایی برای تعامل و ارتباط بازار سرمایه ایران با بورس های طراز اول دنیا مدنظر است، توضیح داد: یکی از پروژه های شرکت سپرده گذاری در حوزه سرمایه گذاری خارجی از جمله لندن، تشکیل صندوق بین المللی با همکاری کارگزاری بورس بهگزین است.

وی ادامه داد: هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی با این صندوق موافقت کرده و قرار است بابت تعامل با بانک های بین المللی و ارایه خدمات ویژه به متولی صندوق ، اقداماتی شود.

مروج سرمایه این صندوق را در مرحله اول 50 میلیون پوند اعلام کرد که قرار است منابع آن در بازار سرمایه ایران سرمایه گذاری شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا