مدیرعامل فرابورس :

7 شرکت آماده عرضه‌ اولیه سهام هستند

7 شرکت آماده عرضه‌ اولیه سهام هستند

مدیرعامل فرابورس از آمادگی ورود و عرضه اولیه ۷ شرکت خبر داد که منتظر مشخص شدن تاریخ نهایی ورود به بازار هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی با اشاره به عملکرد بازار فرابورس در یک سال گذشته به دنیای اقتصاد اظهار داشت: ارزش بازار فرابورس در سال جاری از 100 هزار میلیارد تومان فراتر رفته و میزان نقدشوندگی در این بازار نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به ورود شرکت‌های جدید به فرابورس گفت: در حال حاضر 7 شرکت صنعتی بهپاک، تولید نیروی جنوب غرب صبا، صنایع تجهیزات نفت، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، پاکدیس، مبین وان کیش و ریل سیر کوثر تمامی مراحل ورود به فرابورس از جمله پذیرش و درج را طی کرده‌اند.این نمادها تنها در انتظار مشخص شدن تاریخ نهایی برای عرضه اولیه سهام خود هستند و قبل از آن اقدام به برگزاری جلسه معارفه خواهند کرد.

جزئیات بیشتر از تازه‌واردها

شرکت پاکدیس به‌عنوان شصت و سومین شرکت در فهرست نرخ‌های بازار فرابورس با نماد معاملاتی غدیس و در زیر گروه تولید نوشیدنی و آب معدنی در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر درج شده است.این شرکت با سرمایه‌ای بالغ بر 28 میلیارد تومان در اواخر سال گذشته در بازار دوم فرابورس درج شد. به احتمال زیاد در هفته آینده شاهد عرضه اولیه سهام این شرکت خواهیم بود.

شرکت صنایع تجهیزات نفت با نماد فنفت نیز ‌با عنوان هفتاد و ششمین نماد در فهرست نرخ‌های بازار دوم فرابورس ایران درج شده است. این شرکت با سرمایه‌ای حدود 30میلیارد تومان، متعلق به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سروش یاران، ساختمانی او یول، مهندسی و ساختمان صنایع نفت، توربوکمپرسور نفت و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت است و متعهد شده در روز عرضه اولیه 10 درصد از سهام خود را ارائه کند.

از سوی دیگر این شرکت به‌همراه 5 شرکت زیر مجموعه خود شامل شرکت‌های فناوری تجهیزات سرچاهی (وتکو)، پارس پنگان، تهران سوفا، گسترش شیرسازی و توس پیوند، در زمینه تامین و ساخت تجهیزات مورد نیاز خطوط انتقال نفت و گاز و پتروشیمی از قبیل تولید انواع شیرآلات صنعتی، شیرآلات توپی، انواع تجهیزات سرچاهی، انواع اتصالات صنعتی و... به فعالیت مشغول است.

شرکت ریل سیر کوثر در حال حاضر دارای سرمایه بیش از 47 میلیارد تومان است. این شرکت 29 اردیبهشت در گروه حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات زیرگروه حمل و نقل از طریق خطوط راه‌آهن پذیرش شده و پس از کسب تمامی شرایط لازم برای پذیرش روز 8 آبان‌ با نماد معاملاتی حسیر در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شده است. فعالیت این شرکت را می‌توان در سه دسته کلی حمل‌و‌نقل ریلی مسافری، حمل و نقل ریلی باری و سرمایه‌گذاری در صنعت ریلی کشور دسته‌بندی کرد. سهامدار عمده این شرکت متعهد شده در روز عرضه اولیه 20 درصد از سهام حسیر را به عموم عرضه کند.

شرکت مبین‌وان کیش 13 شهریور در بازار دوم فرابورس پذیرش شده و پس از کسب تمامی شرایط لازم پذیرش به‌عنوان 146 نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شد.این شرکت با نماد معاملاتی اوان در سال 89 تاسیس شده در گروه اطلاعات و ارتباطات و زیرگروه خدمات ارزش افزوده قرار دارد و موضوع فعالیت آن تامین، ارائه و توسعه خدمات ارزش افزوده مخابراتی، بازاریابی و توسعه خدمات داده‌ها، تاسیس و توسعه شبکه‌های مخابراتی، ارائه خدمات داده‌های تلفن همراه و ثابت و مواردی از این دست است. این شرکت با سرمایه 10میلیارد تومانی در گزارش عملکرد 6 ماهه خود موفق به سود‌سازی 138 ریالی به ازای هر سهم شده است.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان نیز پس از پگاه گلستان به‌عنوان هفتاد و هفتمین نماد در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد و در نوبت عرضه اولیه 10 درصد سهام ایستاد. سرمایه اسمی این شرکت 12 میلیارد تومان بوده و در عملکرد سه ماه اول امسال 320 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است. شرکت صنایع شیر ایران مالک 99 درصدی شرکت مزبور است.

شرکت بهپاک در سال 88 به دلیل عدم احراز معیارهای حضور، از فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف شد و در مهرماه 92 مجددا نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و معاملات سهام آن با نماد بهپاک بیست و پنجم فروردین سال 93 در بازار پایه توافقی فرابورس ایران آغاز شد. پس از احراز تمامی شرایط پذیرش به‌عنوان هفتاد و چهارمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های بازار دوم فرابورس درج شد و در واقع انتقال نماد یافت و حال در انتظار بازگشایی و عرضه سهام خود به سرمی‌برد.

شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا نیز تازه‌وارد فرابورس است که 22 اسفند سال گذشته در بازار اول معاملات فرابورس درج نماد شده و در نوبت عرضه اولیه ایستاده که سرمایه‌ای بالغ بر 150میلیارد تومان دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا