مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی خبر داد:

کد سهامداران خارجی ۴۸ ساعته صادر می شود

کد سهامداران خارجی ۴۸ ساعته صادر می شود

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: در حال حاضر ۷۲۶ کد سهامداری خارجی وجود دارد و کد بورسی برای سهامداران خارجی ۴۸ ساعته صادر می شود.

به گزارش « پایگاه خبری بورس کالای ایران» مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ایران (سمات) درباره تعداد سهامداران موجود در تالار بورس گفت: تاکنون ۹ میلیون و ۲۷ هزار کد سهامداری موجود است و  ۷۲۶ کد سهامدار خارجی از کشورهایی مانند قبرس، کویت، یونان ، آمریکا، انگلستان ، اسپانیا، روسیه ، آلمان ، ازبکستان و ... صادر شده است.

وی درپاسخ به سوالی درباره پروسه صدور کد سهامداری خارجی این طور توضیح داد: کل زمان صدور کد بورسی بر ای سهامدار خارجی ۴۸ ساعت است .

وی همچنین درباره سامانه پس از معاملات گفت: برای سامانه پس از معاملات با هیچ کدام از شرکت های خارجی مذاکره ایی صورت نگرفته و قرار است این سامانه توسط کارشناسان و طراحان داخلی ساخته شود .

محسنی همچنین درباره موانع بین المللی شدن بورس تهران توضیح داد: آماده نبودن زیرساخت های موجودازمهمترین چالش ها در رسیدن به این هدف محسوب می شود.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی همچنین از برگزاری بیستمین همایش بین المللی ACG اقیانوسیه و آسیا طی روزهای ۱۵ تا ۱۹ آذرماه در تهران خبر داد و گفت: این سندیکای بین المللی هم اکنون ۳۴ عضو از کشورهایی مانند چین، کره ، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن ، هند، اندونزی ، مغولستان دارد و از معتبرترین سندیکاهای بین المللی در حوزه سپرده گذاری محسوب می شود.

او موضوع امسال را برای این مجمع بین المللی " ضرورت توسعه همکاری بین شرکت های سپرده گذاری مرکزی در محیط درحال تحول کسب و کار جدید  " عنوان کرد و افزود: درحاشیه این اجلاس دوتفاهم نامه بین شرکت سپرده گذاری ایران و ژاپن و ایران و تایوان امضا می شود .

منبع: عصر بازار

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا