نعمت زاده: کارخانه چادر مشکی شهرکرد با همت دولت یازدهم بهره برداری شد

نعمت زاده: کارخانه چادر مشکی شهرکرد با همت دولت یازدهم بهره برداری شد

شهرکرد - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارخانه چادر مشکی حجاب شهرکرد با همت دولت یازدهم به بهره برداری رسید و این واحد برای تولید سالانه 10 میلیون مترمربع چادر درحال ظرفیت سازی است.

محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شهرکرد افزود: ویژگی طرح تولید چادر مشکی شهرکرد این است که پارچه پلی استر خالص برای تولید چادر مشکی از مرحله نخ آغاز می شود.
وی تصریح کرد: مرحله بافت و رنگرزی چادر مشکی هم در همین واحد با کیفیت بالا انجام می شود.
به گفته نعمت زاده، طرح تولید چادر مشکی در این منطقه از سال 69 پایه گذاری شد ولی طی این سال ها به دلیل مشکلات مالی بهره برداری آن به تاخیر افتاده بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در 2 سال اخیر دولت تمام تلاش خود را برای بهره برداری از این طرح به کار گرفته است.
نعمت زاده میزان مصرف این کالا در کشور را 40 تا 50 میلیون مترمربع در سال عنوان کرد و گفت: این کارخانه سالانه برای 10 میلیون متر در حال ظرفیت سازی است.
وی افزود: نخ این مجتمع در حال حاضر وارداتی است که امید است مرحله تولید نخ هم انجام شود.
نعمت زاده با بیان اینکه در حال حاضر نخ در این مجتمع به صورت تابندگی انجام می شود، خاطرنشان کرد: با حمایت از بخش خصوصی و ظرفیت سازی می توان به تولید 50 میلیون متر پارچه در سال رسید.
با بهره برداری از کارخانه تولید چادر مشکی شهرکرد با حضور معاون اول رئیس جمهوری، سالانه 10 میلیون مترمربع چادر مشکی در این واحد تولید می شود.
این کارخانه با یکهزار و 100 میلیارد ریال و 20 میلیون یورو سرمایه گذاری بهره برداری شده است، اجرای این طرح از سال 93 در زمینی به مساحت 300 هزار مترمربع و زیربنای 35 هزار مترمربع با جدیت آغاز شد که بهره برداری از آن برای 200 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می کند.
با بهره برداری از این کارخانه 15 درصد نیاز کشور به چادر مشکی تامین می شود.
این کارخانه بزرگترین واحد تابندگی کشور است که 34 هزار دوک را شامل می شود.
خبرنگار: محمود رییسی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا