درخواست اتاق تهران ازدولت برای حل مسایل با تامین اجتماعی/ افزایش 4.3درصدی صادرات غیرنفتی

درخواست اتاق تهران ازدولت برای حل مسایل با تامین اجتماعی/ افزایش 4.3درصدی صادرات غیرنفتی

تهران- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از دولت درخواست کرد مسایل و موانع پیش روی فعالان اقتصادی با سازمان تامین اجتماعی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مسعود خوانساری امروز (سه شنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: فعالان بخش خصوصی نسبت به مواردی از جمله تعلق گرفتن بیمه به خرید و فروش، بازرسی کارگاه ها و همچنین ترکیب اعضای هیات های حل اختلاف انتقاد دارند و تاکنون بارها مباحث خود را مطرح کرده اند، اما این موانع هنوز برطرف نشده است.
وی با اشاره به اینکه انتظار داریم قانون رعایت شود، گفت: همه مسوولان قبول دارند که این موارد باید اصلاح شود اما اقدامی انجام نمی شود.
خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش 4.3 درصدی صادرات غیرنفتی در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رسیدن به سطح 24 میلیارد و 600 میلیون دلار خبر داد.
رییس اتاق تهران همچنین از کاهش یک درصدی واردات در این دوره زمانی خبر داد و گفت: این رقم تا پایان مهرماه به 24 میلیارد دلار تنزل کرد.
خوانساری به تشریح وضعیت فضای کسب و کار در کشور پرداخت و گفت: بر اساس گزارش بانک جهانی، رتبه فضای کسب و کار ایران از ١١٨ به ١٢٠ تنزل پیدا کرده است. با توجه به اینکه ایران جزو ٢٠ اقتصاد نخست جهان است، این رتبه در فضای کسب و کار برای کشور مناسب نیست.
رییس اتاق تهران با اشاره به اینکه در شاخص تجارت فرامرزی رتبه ایران از بین ١٩٠ کشور١٧٠ است، گفت: اکنون زمان انطباق اسناد صادراتی به عنوان شاخصی قابل توجه در حوزه صادرات، در ایران ١٠١ ساعت است، در حالی که در ١٨ کشور این زمان صفر و در 25 کشور یک ساعت است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا