رئیس مرکز آمار ایران :

دادن اطلاعات غلط به آمارگیران جرم است و پیگرد قانونی دارد

دادن اطلاعات غلط به آمارگیران جرم است و پیگرد قانونی دارد

رئیس مرکز آمار ایران گفت: اگر افراد اطلاعات غلط به آمار گیران بدهند جرم بوده و قابل پیگرد است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیدعلی پارسا در نمایشگاه مطبوعات به تسنیم گفت:  56 درصد از کل مردم معادل 14 میلیون و 405 هزار خانوار و نیز 47 میلیون و 809 هزار نفر، در سرشماری امسال شرکت کرده‌اند.

وی گفت: سرشماری در دو مرحله اینترنتی و حضوری در حال انجام است که مرحله اول حضور مردم به صورت الکترونیکی و با مشارکت 46 درصدی به اتمام رسید.در مرحله دوم 25 هزار آمار گیر مرکز آمار به درب همه منازل از جمله ایرانیان و غیر ایرانیان، اعم از آنهایی که اینترنتی ثبت‌نام کرده‌ یا حضوری مشارکت می‌کنند، مراجعه می کنند.

پارسا ادامه داد: افرادی که به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند، باید کد آماری خود را به ماموران سرشماری تحویل داده تا سرشماری آنها به اتمام برسد اما دیگران باید ظرف ده دقیقه مصاحبه شوند.

وی افزود: اگر افرادی در زمان حضور ماموران غایب باشند، اطلاعیه‌ای به درب منزل آنها و جایی که قابل رویت باشد الصاق می‌شود و در آن راهنمایی‌های لازم انجام شده که ترجیحا اینترنتی یا تلفنی، کار خود را انجام دهند. بنابراین هیچ فردی توجیهی برای عدم مشارکت در سرشماری ندارد.

پارسا  با اشاره به این که تعدادی از افراد درخصوص محل سکونت خود اطلاعات غلط به آمار گیران داده اند تاکید کرد: اگر افراد اطلاعات غلط به آمار گیران بدهند این موضوع جرم بوده  و قابل پیگیرد می باشد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا