مدیرعامل مپنا دو موضوع را دورغ محض اعلام کرد

مدیرعامل مپنا دو موضوع را دورغ محض اعلام کرد

مدیرعامل مپنا دو موضوع عدم احداث بیش از 17 هزار مگاوات نیروگاه و مخالفت با ورود سرمایه‌گذار خارجی را دورغ محض اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی‌آبادی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه مپنا مجوز احداث بیش از 17 هزار مگاوات نیروگاه از وزارت نیرو دریافت کرده، اما برای ساخت آن اقدام نکرده به فارس گفت: به هیچ وجه این طور نیست. این یک دروغ محض است. باید اذعان کنم مپنا حتی یک مگاوات مجوز نیروگاه ندارد که آن را اجرا نکرده باشد.

وی افزود: به اندازه کافی در صنعت برق سرمایه و ثروت وجود دارد و مردم حاضرند سرمایه خود را در صنعت نیروگاهی هزینه کنند مشروط بر اینکه از بازگشت سرمایه مطمئن باشند. 

علی آبادی در پاسخ به اینکه که آیا موافق سرمایه‌گذار خارجی در ایران در حوزه نیروگاهی هست یا خیر؟ گفت:صنعت برق ایران نقطه قوت و اتکای کشور و نه نقطه ضعف بوده و بیشترین سرمایه‌گذاری ایران در حوزه برق انجام شده است. 

وی تأکید کرد: متأسفانه در اقتصاد برق به خاطر ایراداتی که وجود دارد بازگشت این سرمایه‌ها امکان پذیر نیست.با این اقتصاد، سرمایه‌ گذاری مطلقاً به معنای یک کار اقتصادی نیست که از این محل سرمایه‌گذار سود ببرد. وقتی قیمت نفتی و تولید برق به صورت تکلیفی فروخته می‌شود یک عدم تناسب قیمت میان قیمت تمام شده و قیمت نهایی ایجاد می‌شود. 

علی آبادی در پاسخ به سؤال عنوان می‌شود مپنا مخالف ورود سرمایه‌گذار خارجی در حوزه ساخت نیروگاه است گفت: به هیچ وجه این گونه نیست. مپنا از سرمایه‌گذار خارجی در ایران استقبال می‌کند و آن را مفید می‌داند، اما باید شرایط سرمایه‌گذاری برای تمام سرمایه‌گذاران یکسان باشد. 

وی افزود: باید به سرمایه‌گذار ایرانی هم فرصت داده شود که مطابق سرمایه‌گذار خارجی سرمایه خود را وارد بخش صنعت نیروگاهی کند و سپس از بازگشت سرمایه مطمئن باشد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا