یک کارشناس بازارسرمایه به بورس پرس ارایه کرد:

تحلیلی جالب از ۳ بازار مهم دنیا و اقتصادایران با تمرکز بر روسای جمهور آمریکا

تحلیلی جالب از ۳ بازار مهم دنیا و اقتصادایران با تمرکز بر روسای جمهور آمریکا

یک کارشناس بازارسرمایه تحلیلی جالب از وضعیت ۳ بازار جهانی و اقتصاد ایران در دوران ریاست جمهوری یکی از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز سه شنبه شروع می شود تا به چندماه حدس و گمان خاتمه دهد که بسیاری از فعالان بازار سرمایه طی روزهای گذشته برآوردهایی از نتیجه این انتخابات کردند که گوشه ایی از این برآوردها در فراز و فرود شاخص بورس نمایان شد.

در این میان ، طی یکی دو روز آینده نتیجه این انتخابات مشخص و اثر روانی این عامل برون سازمانی سیاسی موثر بر بازار سرمایه ایران تمام می شود اما مواضع و رفتارهای بعدی رئیس جمهور آینده جدید آمریکا مسلما" زیر ذره بین فعالان خواهد بود.

با این حال حیدر بال زده از کارشناسان بازار سرمایه و دانشجوی ارشد مدیریت مالی دانشگاه علامه طباطبایی ، تحلیلی از اهمیت این انتخابات و بررسی بازارهای جهانی در دوران ریاست جمهوری یکی از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه ارایه کرده و سپس وضعیت اقتصاد ایران با توجه به حضور یکی از دو حزب بر مسند ریاست جمهوری آمریکا در سال های گذشته را واکای کرده است.

چکیده: در این مقاله در ابتدا چرایی توجه تمام کشورهای جهان به انتخابات آمریکا به طور مختصر بررسی می گردد و سپس تاثیر عملکرد روسای جمهور آمریکا از سال 1945 تا به امروز بر بازارهای بین المللی (شاخص داو جونز- طلا - نفت) با توجه ویژه به حزب حاکم مورد کاوش قرار می گردد و در نهایت عملکرد اقتصادی ایران پس ار انقلاب تا به امروز با توجه به حزب حاکم بر آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موضوع اصلی انتخابات امریکا است که امروز سه شنبه 18 آبان 95 برگزار می شود و از بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ یکی بر مسند ریاست جمهوری بزرگترین کشور جهان خواهد نشست.

1) چرا انتخابات آمریکا اهمیت دارد؟

انتخابات آمریکا مهمترین رخداد تا انتهای سال 2016 میباشد و همه فعالان اقتصادی سراسر جهان در انتظار مشخص شدن رییس جدید کاخ سفید هستند. موضوع مورد بررسی در این مورد نیست بصورت اشاره وار از این مساله عبور خواهیم کرد .
یکی از عوامل مهم در طبقه بندی کشورها از منظر اقتصادی تولید ناخالص داخلی است که با توجه به نمودار ذیل مشاهده می گردد که آمریکا حدودا 25 % تولیدناخالص جهانی راحیطه کرده است البته این در اعداد و ارقام است و میزان تاثیر گذاری در دیگر کشورها و دیگر مسائل در تولید ناخالص داخلی لحاظ نمی گردد.

  

میزان تولید ناخالص داخلی (به میلیارد دلار)

آمریکا           18550

اتحادیه اروپا   16477
چین            11383
ژاپن            4412
آلمان           3467
بقیه جهان    19696

عوامل دیگری هم می تواند در اثبات تاثیرگذاری اقتصادی کشور ایالات متحده بر دیگر کشورهای جهان نیز وجود دارد که در این مقال نمیگنجد ،تقریبا امری بدیهی است که که آمریکا قدرت اول اقتصادی جهان است .

در ادامه به عملکرد و بازده بازارها در زمان ریاست جمهوری خواهان و دموکرات ها می پردازیم.

نکته مهم : این بازدهی در گذشته رخ داده و اینکه در سال های پیش رو نیز تکرار می شود یا خیر را نمی شود دقیق گفت.پس در این نوشته بحث آماری مورد توجه قرار دارد. همچنین تمام بازدهی ها سالانه حساب شده است. چون طول ریاست جمهوری برخی حتی کمتر از 4 سال بود و برخی 8 سال به این علت بازدهی های سالانه لحاظ شده است.

2)عملکرد شاخص داوجونز

شاخص داوجونز: 30 شرکت برتر بازار نیویورک در این شاخص گنجانده می شوند.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا