رئیس کنفدراسیون صادرات به مهر اعلام کرد:

کاهش دو درصدی صادرات صنعتی/دولت عوارض صادراتی را مدیریت کند

کاهش دو درصدی صادرات صنعتی/دولت عوارض صادراتی را مدیریت کند

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به تعیین عوارض صادراتی برای کالاهای معدنی گفت: سیاست‌های دولت باید در راستای توسعه زیرساخت‌ها باشد، نه اینکه صادرکنندگان را جریمه کنند.

محمد لاهوتی در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه باید سیاست‌های دولت در راستای افزایش صادرات باشد، گفت: در هفت‌ماهه امسال صادرات در بخش صنعت دو درصد کاهش یافت و در بخش‌های کشاورزی و معدن رشد داشته است، اما متأسفانه باز هم زمزمه‌هایی برای وضع عوارض بخش معدن از سوی وزارت صنعت مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم که زیرساخت‌ها در این بخش فراهم شود تا اگر عوارضی تعیین می‌شود، صادرات با ارزش افزوده بیشتری ادامه پیدا کند، اظهار داشت: عوارض نباید فقط محلی برای درآمدزایی دولت باشد، بلکه سیاست‌های دولت باید به رشد صادرات کمک کند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: چنین سیاستی را برای محصولات چرمی هم دو سال پیش را اجرا کردند که به دلیل عدم وجود زیرساخت لازم، در نهایت این صنعت رو به اضمحلال رفت و صادرات آن ۵۰ درصد کاهش یافت.

لاهوتی ادامه داد: باید نگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت از موضوع عوارض صادراتی به ایجاد زیرساخت‌ها بازگردد، زیرا وظیفه اصلی حاکمیت این است که زیرساخت‌ها را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه کم‌توجهی به صنعت در سالیان گذشته بیشتر شده است، گفت: وقتی چنین شرایطی برای بخش‌های مختلف اقتصادی به وجود آمده، نباید با پرداخت عوارض، صادرکنندگان را جریمه کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا