این طرح جلوی خروج ۶۵ میلیون یورو ارز را می گیرد

این طرح جلوی خروج ۶۵ میلیون یورو ارز را می گیرد

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور و وزیر، صنعت، معدن و تجارت، 3 طرح تولیدی - صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش نامه نیوز ، این طرح ها شامل کارخانه های تولید فولاد یک میلیون تنی سفید دشت، ورق های پوشش دار تاراز و کارخانه چادر مشکی حجاب است.
 
فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن تا یک میلیون تن انواع مقاطع فولادی را داراست.
مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) است.
 
در طرح توسعه فولاد در سفر رییس جمهوری در سال 93 به چهارمحال وبختیاری، ایجاد بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.
 
این طرح برای 140 نفر به صورت مستقیم و 800 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می کند.
 
اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده توسعه اقتصادی برای رسیدن به جایگاه مناسب تولید فولاد در کشور، کاهش واردات بی رویه فولاد و رسیدن به خودکفایی در این صنعت، بومی‌سازی صنعت تولید آهن و فولاد در کشور و ایجاد اشتغال‌زایی مناسب در استان از جمله موارد ضرورت اجرای این طرح است.
 
کارخانه فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری در 35 کیلومتری جاده شهرکرد به بروجن قرار دارد.
 
همچنین کارخانه تولید ورق فولادی گالوالوم با هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری ارزی 17 و نیم میلیون یورو با حضور معاون اول رییس جمهور به طور رسمی در شهرکرد راه اندازی می شود.
 
مجتمع بزرگ صنایع ورق های پوشش دار تاراز که ساخت آن از سال 92 آغاز شده است؛ سالانه 330 هزار تن ورق های پوشش دار ازجمله گالوانیزه و گالوالوم تولید می کند که نیمی از آن ورق گالوالوم است.
 
با بهره برداری از این کارخانه ضمن فراهم شدن زمینه اشتغال مستقیم 250 نفر، سالانه از خروج 65 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود.
با بهره برداری از مجتمع بزرگ صنایع ورق های پوشش دار در چهارمحال و بختیاری، صد در صد نیاز کشور به این محصول تامین و بیش از 10 درصد به توان تولید انواع ورق فولادی کشور افزوده می شود.
 
نیاز سالانه کشور به ورق گالوالوم صد هزار تن اعلام شده است و این در حالی است که این واحد 65 هزار تن بیش از نیاز کشور ظرفیت دارد که مازاد تولید به کشورهای منطقه صادر خواهد شد.
 
با راه اندازی مجتمع فولاد تاراز شهرکرد، در کنار دو کارخانه دیگر این استان - کارخانه های ورق خودرو سفید دشت و قلع اندود فرخشهر - استان چهارمحال و بختیاری با ظرفیت 800 هزار تن، قطب تولید انواع ورق کشور می شود.
 
این کارخانه در هفت هکتار از زمین های قطب صنعتی شهرکرد در مدت سه سال ساخته شده و مرحله آزمایشی این واحد با 150 هزار تن تولید، آغازشده است .
 
ورق گالوالوم در مقایسه با ورق گالوانیزه عمری دو برابر و پوششی نصف دارد و در صنایع لوازم خانگی، ساختمان و خودرو کاربرد دارد.
 
در ادامه سفر معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان چهار محال و بختیاری کارخانه تولید چادر مشکی در شهرکرد با ظرفیت تولید 10 میلیون متر چادر در سال افتتاح خواهد شد.
 
این واحد تولیدی و صنعتی با یک هزار و 100 میلیارد ریال و 20 میلیون یورو سرمایه گذاری اشتغال زایی 200 نفر را به همراه داشته است.

گفتنی است هم اینک یک هزار و 288 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا