تصمیم کنترلی ذوبی ها برای ثبات بازار

تصمیم کنترلی ذوبی ها برای ثبات بازار

در هشتمین جلسه رسته ذوب و ریخته گری بر اصلاح تدریجی قیمت ها و جلوگیری از تغییرات ناگهانی در بازار تاکید شد.

 

بهادر احرامیان، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، با بیان اینکه در این جلسه درخصوص اثرات تغییر قیمت در هفته گذشته بحث و تبادل نظر صورت گرفت اظهار داشت: هفته گذشته شاهد بودیم که همزمان با رشد قیمت های جهانی و به ویژه بازار چین، تغییراتی در نرخ های داخلی صورت گرفت. حتی فولاد خوزستان تعدیلی در قیمت های خود ایجاد کرد اما با وجود این رشد قیمت، همچنان مشاهده می شود که قیمت های بازار ایران از قیمت های داخلی چین نیز کمتر است و این موضوع حاکی از آن است که تمامی شاخص ها برای بالا بردن سطح نرخ ها مهیا است.
احرامیان تصریح کرد: برای آنکه با دقت بیشتر و گام های مطمئن تری اقدام به افزایش قیمت ها کنیم، تمای اعضا بر تدریجی بودن روند افزایشی نرخ ها تاکید کردند و تصمیم گیری شد که از تغییرات ناگهانی جلوگیری شود.
وی ادامه داد: تصویب شد که تولیدکنندگانی نظیر فولاد خوزستان قیمت های خود را در سطح فعلی نگه دارند و منتظر شوند تا رویدادهایی نظیر انتخابات آمریکا که می تواند تاثیر قابل توجهی در قیمت کامودیتی ها و کالاهای اساسی و مواد اولیه داشته باشد رخ دهد و در هفته بعد تصمیمات در این زمینه اتخاذ شود.
افشین کاتوزیان، مدیر فروش شرکت آهن و فولاد ارفع نیز درباره جلسات هم اندیشی به ویژه در رسته ذوب، گفت: این جلسات اگرچه به دلیل تفاوت در ظرفیت تولید شرکت ها و اختلاف در سهم آنها از بازار، صد در صد موفق نبوده اما می تواند تمرینی برای تشریک منافع باشد چراکه پیشرفت تمامی اعضا در گرو همین مسئله است.
وی افزود: علی رغم اینکه در جلسات نخست، این همراهی کمتر به چشم می خورد اما تداوم این جلسات البته به شرط آنکه بنگاه های بزرگ تر حامی شرکت های کوچک تر باشند، می تواند در بلند مدت تاثیر خود را در بازار بگذارد.
سید رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز درخصوص این جلسه اظهار داشت: به جهت بالا رفتن قیمت های جهانی فولاد، افزایش فروش نفت و تثبیت نسبی نرخ دلار در داخل، شاهد افزایش قیمت ورق در بازار هستیم اما میلگرد به دلیل تقاضای محدود تغییر چندانی نداشته است هر چند که تقاضا در حال بهبود است. بنابراین حاضرین در این جلسه بر افزایش تدریجی قیمت ها در هفته جاری توافق کردند تا مانع از ورود شوک به بازار شوند تا در هفته های آتی دوباره بر روی این موضوع تصمیم گیری شود.
شهرستانی گفت: با توجه به اینکه روند بازار رو به بالا است به نظر می رسد به ناچار باید قیمت ها در محصول میلگرد افزایش یابد تا تعادلی بین قیمت های ورق و میلگرد ایجاد شود.
عضو هیئت مدیره انجمن فولاد، این نکته را نیز خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه در ماه های پایانی دولت یازدهم هستیم،پیش بینی می شود منابع مالی قابل توجهی از فروش نفت در چرخه اقتصاد تزریق شود و رونقی در بازار ایجاد کند. لذا به نظر می رسد بهمن و اسفند امسال قیمت فولاد رشد خوبی داشته باشد.
گفتنی است، جلسه هشتم هم اندیشی رسته ذوب با حضور حداکثری مدیران شرکت های تولید کننده شمش در محل انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا