کارت اعتباری به 16 آبان می رسد؟

جلسات شبانه‌روزی برای وام 25 میلیونی

جلسات شبانه‌روزی برای وام 25 میلیونی

در فاصله زمانی 3 روز مانده تا موعد آغاز پرداخت تسهیلات وعده داده شده در قالب بسته ایجاد رونق، جلسات فشرده و شبانه روزی در بانک مرکزی و ستاد اقتصادی دولت برای نهایی کردن ساز و کار پرداخت این تسهیلات در جریان است.

طبق وعده رئیس کل بانک مرکزی و سایر مسئولان دولت، اجرای برنامه های بسته ایجاد رونق در اقتصاد از نیمه دوم آبان ماه آغاز خواهد شد.

مردم نیز بنا بر همین وعده ها، روز شنبه هفته آینده مصادف با 16 آبان ماه را نخستین روز پرداخت تسهیلات 25 میلیونی خودرو و آغاز مراحل ثبت نام دریافت کارت اعتباری ده میلیون تومانی می دانند.

این انتظار در حالی شکل گرفته است که پیگیری ها از دستگاه های مسئول نشان می دهد جلسات شبانه روزی و فشرده برای نهایی کردن ساز و کار اعطای کارت های اعتباری و تسهیلات ادامه دارد.

به عنوان نمونه روز گذشته بانک مرکزی شاهد برگزار دو جلسه مهم با حضور مدیران روابط عمومی تمامی بانک ها برای تبیین شرایط اطلاع رسانی درباره تسهیلات جدید و کارت های اعتباری و همچنین جلسه ستاد راهبردی دستگاه های اقتصادی با حضور قائم مقام بانک مرکزی بوده است.

از سوی دیگر تلاش های فراوانی نیز با حضور نمایندگان بانک مرکزی، وزارت رفاه و صنعت برای نهایی کردن ساز و کار اعطای کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در جریان است.

بخشی از این فشردگی ها به این خاطر است که اعطای کارت های اعتباری برای سال های متمادی در دستور کار شبکه بانکی بوده اما اهتمام جدی برای عملیاتی کردن آن وجود نداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، اکنون اما در پی وعده های داده شده در راستای استفاده از این ابزار برای ایجاد تقاضا در قالب بسته ایجاد رونق، تمام زیرساخت های لازم باید در مدت کوتاهی فراهم شود.بنا بر این گزارش، بررسی های نهایی برای شیوه اعطای تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو نیز ادامه دارد تا مشخص شود این تسهیلات در کدام قالب باید به متقاضیان داده شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا