گزارش روز؛

افزایش تقاضا در گروه بیمه ای

افزایش تقاضا در گروه بیمه ای

در جریان داد و ستدهای امروز یکشنبه، گروه بیمه ای شاهد افزایش تقاضا بودند، موضوعی که موجب شد نمادهای آسیا، البرز و دی در کناد نماد دانا صف خرید شوند، سایر گروه های بانکی، سرمایه گذاری و لیزینگی اکثرا دادوستدهای متعادل و منفی را تجربه کردند و تنها برخی نمادها همانند وگستر و وبهمن مثبت سپری شدند.

 

در طی معاملات دومین روز هفته، گروه های ساختمانی و سیمانی پس از شروعی متعادل با افزایش فشار فروش ها مواجه شدند و اکثرا منفی به کار خود پایان دادند در این میان دادوستدهای مثبت نمادهای وتوس، سخاش، سیلام و سرود نمایان تر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، طی معاملات امروز، گروه خودرویی شروعی منفی داشتند؛ اما با گذشت زمان دادوستدها افزایش تقاضا محسوس بود، تا جایی که نوسانات مثبت آنها نمایان شد. اما در نهایت منفی به کار خود پایان دادند. در این میان نماد خزر پس از انتشار تعدیل پیش بینی درآمد و انتشار شفاف سازی با افت حدود 2 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت، اما پس از گذشت زمان معاملات با جهش قیمتی مواجه و صف خرید شد. همچنین نماد خفناور پس از اعمال افزایش سرمایه با رشد تامل برانگیز حدود 32 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. مدیرعامل ایران خودرو دیزل از تست اتوبوس گازسوز یورو ۶ تولید داخل در طولانی‌ترین مسیر اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد. وی افزود: این اتوبوس از موتور گازسوز نسل جدید M۹۳۶LAG شرکت دایملر بنز آلمان با استاندارد آلایندگی یورو ۶ و گیربکس جدید اکولایف ۶AP۱۲۰۰ شرکت ZF آلمان بهره می‌برد که علاوه بر سوخت سالم، شتاب و قدرت بالا، قابلیت حمل تعداد زیادی مسافر در انواع شرایط را دارد. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فارس و فملی با افت 116 واحدی به ارتفاع 79,137 واحدی رسید که در این میان نمادهای وامید و آپ بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

گروه بیمه ای شاهد افزایش تقاضا بودند، موضوعی که موجب شد، نمادهای آسیا، البرز و دی در کناد نماد دانا صف خرید شوند، سایر گروه های بانکی، سرمایه گذاری و لیزینگی اکثرا دادوستدهای متعادل و منفی را تجربه کردند و تنها برخی نمادها همانند وگستر و وبهمن مثبت سپری شدند. بانک گردشگری ایرانیان پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه230 درصدی از محل آورده نقدی سهامداران به منظور اصلاح ساختار مالی شامل: افزایش ظرفیت جذب سپرده ها، اعطای تسهیلات، افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات، افزایش سرمایه گذاری در اوراق بهادار و توسعه خدمات بانکی و بهینه نگه داشتن نسبت کفایت سرمایه را منتشر کرد. نماد اتکام پس از برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام و اعمال افزایش سرمایه با رشد حدود 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در شروع بازار، افزایش تقاضا در گروه های پالایشگاهی و روانکارها با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی محسوس بود که نمایان شدن نوسانات مثبت آنها را درپی داشت؛ اما با گذشت زمان، خریداران مجددا به لاک دفاعی فرو رفتند و در نهایت گروه های مذکور در کنار گروه شیمیایی منفی به کار خود پایان دادند. نماد ساینا پس از ارائه اطلاعات پیش بینی سود و اعلام تعدیل منفی 30 درصدی با افت حدود 5.5 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت اما با افزایش تقاضا مواجه شد به طوری که در درصدهای مثبت فردا مورد معامله قرار گرفت و احتمالا فردا نیز صف خرید را تجربه نماید.

درگروه های فلزی و معدنی که اکثرا متعادل و منفی بودند، نمادهای فسرب، فرآور، کبافق فنورد، فخاس، کشرق و فمرآد صف خرید و نمادهای فولای، ارفع، کنور مثبت و پرتقاضا دنبال شدند. به زودی پروژه گندله سازی شماره 2 گل گهر به ظرفیت 5 میلیون تن با حضور معاون اول ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.

بجز نمادهای لسرما، تمحرکه، تایرا، لابسا، لخزر، فلامی، بشهاب و بنیرو  که مثبت بودند، سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

در اخبار آمده بود که ناشر یک شرکت بورسی فعال در زمینه تولید لوازم اندازه گیزی که طی یکسال اخیر هیاهوی بسیاری بر سر تولید و نصب صندوق های فروشگاهی بر پا کرده، در حالی طی اسفند ماه ۱۳۹۴ و همزمان با اجرایی شدن برجام دم از تعدیل مثبت بیش از ۴۰۰درصدی سود زده بود که به دلیل شائبه هایی بر سر صحت مدارک و تردید هایی در مور اصالت مستندات به حسابرس معتمد و سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان شده هم اکنون تحت تعقیب بوده و سازمان بورس از وی به دادگاه شکایت برده است. در پی انتشار این خبر منفی، گروه آی تی که به لیدری نماد تازه وارد آپ شروعی مثبت داشتند، با افزایش عرضه ها مواجه و اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.

پس از شروع منفی، گروه غذایی با افزایش تقاضا مواجه شدند که در این بین برخی نمادها همچون غفارس و غمینو از اقبال بیشتری برخوردار بودند و معاملات مثبتی را تجربه کردند نمادهای غگل، غسالم و غمهرا نیز با صف خرید به کار خود پایان دادند. معاملات دیروز نماد قشیر باطل شد. شرکت قند شیروان، قوچان به علت پرداخت یارانه تولیدی دولت با تعدیل مثبت 100 درصدی طی گزارش 6 ماه مواجه شد و مبلغ 196 ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد. نماد پتایر پس از انتشار تعدیل مثبت سنگین به دلیل شناسایی سود غیر عملیاتی با رشد حدود 12 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت تا کام سهامداران را بیش از پیش شیرین نماید.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا